قهرمانی در شهر  اولین‌ها

پرسپولیس فردا در مسجد‌سلیمان می‌تواند چهارمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد

قهرمانی در شهر اولین‌ها

همه ما مسجد‌سلیمان را با عنوان شهر اولین‌ها می‌شناسیم. اولین و عمیق‌ترین چاه گاز، اولین تصفیه و لوله‌کشی آب، اولین کارخانه برق، اولین راه‌آهن، اولین فرودگاه، اولین سینما، اولین بیمارستان، اولین جاده آسفالته، اولین شبکه  تلفن، اولین و بلند‌ترین پل فلزی ، اولین تله‌کابین، اولین پیست دوچرخه‌سواری، اولین زمین‌گلف، اولین باشگاه‌بیلیارد، اولین استخر، اولین تیم فوتبال و  ده‌ها مورد دیگر... با  این حال شاید فردا یک اولین دیگر به فهرست اولین‌های مسجد‌سلیمان اضافه شود؛ اولین چهارگانه قهرمانی در فوتبال ایران،قهرمانی چهارگانه پرسپولیس در این شهر.
روی کاغذ پرسپولیس فقط 2‌امتیاز دیگر نیاز دارد تا قهرمان لیگ نوزدهم شود. اما این فقط برای روی کاغذ است. خیلی‌ها پرسپولیس را از همین الان قهرمان می‌دانند و معتقدند حتی اگر سایر بازی‌هایش را هم واگذارکند، دیگر تیم‌ها نمی‌توانند به امتیاز‌60 برسند. با این‌حال برای جشن قهرمانی اتفاقات روی کاغذ مهم است.شاید پرسپولیس چهارمین قهرمانی خود در لیگ‌برتر را مثل لیورپولی‌ها بدون بازی جشن بگیرد.  شاید با تساوی در مسجدسلیمان، تکلیف قهرمان مشخص شود.
حالت سومی هم هست که به سایر نتایج بستگی ندارد و آن هم برد تیم یحیی است.
 قهرمانی در هتل یا در زمین؟
هفته بیست‌و‌ششم لیگ‌برتر با انجام 7‌بازی  امشب آغاز می‌شود و تنها بازی باقی‌مانده میان نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس هم فردا شب خواهد بود. با این حال شاید همین امشب پرسپولیسی‌ها در هتل جشن قهرمانی بگیرند. این در صورتی است که فولاد ذوب‌آهن را نبرد و استقلال و تراکتور هم در مصاف با تیم‌های نساجی و شهرخودرو امتیاز از دست بدهند. اگر فولاد، استقلال و تراکتور برنده بازی‌های امشب خود نباشند، پرسپولیس رسما قهرمان لیگ نوزدهم می‌شود.
حالت دوم قهرمانی پرسپولیس، کاری به نتایج استقلال و تراکتور ندارد. در واقع اگر فولاد امشب مقابل ذوب‌آهن  امتیاز از دست بدهد، پرسپولیس با یک تساوی در مسجدسلیمان قهرمان لیگ خواهد شد. حالت سوم هم همانی است که در بالا به آن اشاره شد و آن‌هم  برد پرسپولیس مقابل نفت مسجد‌سلیمان است.
 دوباره تارتار
فصل گذشته پرسپولیس با پیروزی مقابل پارس‌جنوبی‌جم در بوشهر، جشن قهرمانی گرفت و برای سومین‌بار متوالی فاتح لیگ‌برتر شد. سرمربی تیم پارس در آن بازی مهدی تارتار بود؛ کسی که یک پرسپولیسی دوآتیشه است، ولی تیم‌هایش مقابل استقلال و پرسپولیس همیشه بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهد. حالا پرسپولیس در شرایطی برای کسب چهارمین قهرمانی در لیگ به مصاف نفت مسجد‌سلیمان می‌رود که باز هم مهدی تارتار سرمربی تیم حریف است. این هم از شانس بد تارتار است که درست در بزنگاه‌های قهرمانی تیم محبوبش، باید روی نیمکت تیم حریف باشد.
 دوباره نفت
245‌روز از آخرین باخت پرسپولیس در لیگ‌برتر می گذرد. جالب آن‌که آن باخت مقابل همین نفت‌مسجد‌سلیمان بود؛ آن‌هم در ورزشگاه آزادی. یک آمار عجیب و  غریب دیگر هم وجود دارد که می‌گوید پرسپولیس در 5‌بازی آخرش مقابل نفت حتی یک بار هم برنده نبوده و در 3‌بازی آخر حتی یک‌بار هم نتوانسته دروازه نفت‌مسجد‌سلیمان را باز کند!
 دو یار سابق، رقیب امروز
یکی از بازی‌های حساس این هفته لیگ‌برتر، بازی پیکان و پارس‌جنوبی جم است. حساسیت این بازی به این علت است که هر دو‌تیم برای بقا در لیگ، به حداکثر امتیاز بازی‌های باقی‌مانده نیاز دارند. پیکان با 22‌امتیاز در رده چهاردهم است و پارس هم با 24‌امتیاز، دو رده بالاتر از پیکانی‌ها ایستاده است. یکی از نکات جالب این بازی، تقابل مربیان دو تیم است. عبدا... ویسی روی نیمکت پیکانی‌ها حضور دارد و در طرف دیگر، سیروس پورموسوی بعد از رفتن از تیم‌ملی جوانان، هدایت جمی‌ها را به‌عهده گرفته است. این دو مربی پنج سال پیش همکار هم بودند. در فصلی که استقلال خوزستان قهرمان لیگ‌برتر شد، ویسی روی نیمکت این تیم، سرمربی بود و پورموسوی هم دستیار اولش محسوب می‌شد.