تهیه بسته جدید حمایتی گردشگری

تهیه بسته جدید حمایتی گردشگری


شیوع موج دوم کرونا، وزارتخانه میراث فرهنگی و به‌ویژه معاونت گردشگری را هم به تکاپو انداخته تا با پروتکل‌های جدید، بسته‌های‌گردشگری را به روزرسانی کنند.
معاون گردشگری کشور در همین زمینه با اشاره به اهمیت همدلی و ارتباط دوسویه بین بخش دولتی و خصوصی گفت: در شرایطی که با شیوع موج دوم کرونا به سمت تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری می‌رویم، قول‌هایی را از ریاست‌جمهوری برای تهیه بسته مخصوص حمایتی گردشگری گرفته‌ایم.
ولی تیموری با تأکید بر جدی بودن موضوع کرونا و شیوع موج دوم این ویروس افزود: برگزاری نشست‌های مستمر و ارتباطات دو سویه باید مدنظر مدیران استانی قرار بگیرد. بخش خصوصی باید بداند ما نگران و پیگیر مشکلات آنها در سطح کلان هستیم و دغدغه‌شان را به مسؤولان انتقال می‌دهیم. برخی استان‌ها تصمیمات و اقداماتی را در حد استان اجرا کرده‌اند که مسکنی برای بخش خصوصی بوده و این راهکارها می‌تواند در سایر استان‌ها هم اجرا شود. او با تأکید بر بحث نظارت‌ در استان‌ها گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، وزارت بهداشت امکان دارد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تعطیلی و پلمب مراکز اقدام کند و برای این‌که در این خصوص مشکلی به وجود نیاید، مراکز باید این موارد را رعایت کنند و ما با تشدید نظارت‌ها و پوشش خبری آن از تعطیلی مراکز جلوگیری کنیم.گرچه  به عنوان مدیران گردشگری باید تأثیر مثبت در تصمیم مقامات داشته باشیم و نباید اجازه تعطیلی مراکز خدماتی و گردشگری را بدهیم. باید حرف صنف‌مان را بزنیم، از تعطیلی مراکز جلوگیری کنیم و اطمینان خاطر بدهیم که فعالیت‌ها با رعایت تمام نکات بهداشتی صورت می‌گیرد. /جام‌جم دیلی