عاملان درگیری مرگبار محله شمیران‌نو در برابر اتهام محاربه

عاملان درگیری مرگبار محله شمیران‌نو در برابر اتهام محاربه

مردی که با همدستی دوستش و دایی او در جریان دعوای مرگبار در شمیران‌نو فردی را کشته بودند در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.


به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، میلاد شامگاه بیست‌ودوم خرداد امسال در درگیری و دعوای خیابانی در محله شمیران‌نو  با 9 ضربه چاقو مرد 40 ساله‌ای را  کشت. در جریان تحقیقات مشخص شد،  متهم چند سابقه درگیری و خودکشی نافرجام داشته و همچنین او در این دعوا با دو نفر بوده که فراری هستند. سرانجام بیست‌وپنجم خرداد امسال  میلاد که به کرمانشاه گریخته بود به  تهران بازگشت و وقتی همه راه‌های فرار را بر روی خود بسته دید تسلیم پلیس تهران شد. او منکر قتل بود اما شاهدان وی را به عنوان عامل جنایت شناسایی  کرده وگفتند  او و همدستان فراری‌اش که یک دایی وخواهرزاده هستند در ماجرای مرگبار نقش داشتند. متهمان با عربده‌کشی و قدرنمایی باعث وحشت و ترس میان رهگذران و اهالی محله  شدند.
تحقیقات دراین‌باره ادامه داشت تا اینکه چند روز بعد دو همدست فراری متهم اصلی در عملیات جداگانه پلیسی بازداشت شدند. برای متهمان از سوی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران قرار قانونی صادر شد و چند روز پیش متهمان برای شرکت در آخرین جلسه تحقیق به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شدند.   میلادگفت: چهار سال پیش مقتول با من  و دایی دوستم اختلاف و کری‌خوانی داشت و حتی تهدید کرده بود ما را به قتل می‌رساند یا طوری زخمی  می‌کند که مدام در بیمارستان تحت درمان باشیم، اما بعد از آن درگیری زیادی با هم نداشتیم. آن شب من و دوستم مست بودیم که با دیدن آنها با هم درگیر شدیم و دایی دوستم نیز به ما ملحق شد. مقتول و 20 نفر از جمله برادر و دوستانش در آن دعوا بودند. ضربه‌هایی انداختم و نفهمیدم چطور باعث مرگ منصور شدم. متهمان به زندان  بازگشتند و پرونده با صدورجلب به دادرسی  برای میلاد به اتهام مباشرت در قتل عمدی و برای دو متهم دیگر بابت مشارکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. همچنین به خاطر اینکه درگیری خونین آنها باعث ایجاد رعب و وحشت میان اهالی محل شده بود، سه متهم در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند و بابت این اتهام نیز در دادگاه  انقلاب تهران محاکمه خواهند شد.