سرقت 21 كیلو شمش طلا كه صاحب ندارد!

سرقت 21 كیلو شمش طلا كه صاحب ندارد!

مجرم سابقه‌داری كه بعد از آزادی از زندان باندی را تشكیل داده و به كیف‌قاپی‌‌های سریالی دست می‌زد در جریان یكی از سرقت‌هایش 21 كیلو شمش طلا دزدید. با گذشت یك ماه از سرقت شمش‌های طلا، هنوز مالباختگان شكایتی را مطرح نكرده‌اند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، یكی از شب‌های زمستان سال گذشته زنی از محل كارش در غرب تهران بیرون آمد و سمت ایستگاه تاكسی رفت تا با سوار شدن به خودرو به خانه بازگردد كه ترك‌نشینان موتورسیكلتی كه ماسك به چهره‌هایشان زده و چاقو داشتند به این زن حمله كرده و او را تا مسافتی روی زمین كشاندند و با سرقت كیفش كه گوشی تلفن‌همراه، پول و كارت بانكی در آن بود متواری شدند. پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 34 تهران تشكیل و تحقیقات پلیسی ادامه داشت كه مردان و زنان دیگری كه به شیوه‌ای مشابه هدف كیف‌قاپی قرار گرفته بودند به پلیس آگاهی آمدند و شكایت كردند. تحقیقات از شاهدان نشان می‌داد كه سارقان چهار نفر بوده و با دو موتورسیكلت سرقت‌ها را انجام می‌دادند. حتی برخی شاكیان را در جریان دزدی‌ها زخمی و مصدوم كرده‌اند. تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌كه متهمان كیف‌ زنی را سرقت كردند و هنگام فرار ماسك یكی از آنها از چهره‌اش افتاده بود كه برای یك لحظه‌ای دوربین مداربسته تصویر او را ثبت كرد. ماموران احتمال دادند او سابقه‌دار است، بنابراین بانك مجرمان پلیس آگاهی را بررسی كردند كه معلوم شد تصویر این سارق با كیف‌قاپ حرفه‌ای مطابقت دارد. پاتوق‌های او زیر نظر گرفته شد تا این‌كه در تحقیقات بعدی ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند كه نشان می‌داد اودرصدد فروش شمش‌های طلاست كه به محل قرار او با خریدار رفتند كه خریدار حاضر نشد و ماموران چند روز پیش موفق به دستگیری متهم پرونده شدند. او به پلیس آگاهی تهران منتقل شد و ابتدا اظهارات ضد و نقیضی را بیان كرد، اما در تحقیقات بعدی اعتراف كرد و گفت: سابقه‌هایی در زمینه سرقت و كیف‌قاپی دارم. بارها زندان رفتم و زمستان سال گذشته كه محكومیتم پایان گرفت آزاد شدم. باندی را تشكیل داده و با دو موتورسیكلت در محله‌های تهران به‌ویژه غرب و شمال‌غرب تهران تردد كرده و در فرصتی مناسب به سوی مردم حمله كرده و كیف‌هایشان كه اغلب پول، كارت بانكی و گوشی تلفن‌همراه در آن بود را سرقت می‌كردیم و اگر آنها مقاومت می‌كردند با چاقو زخمی‌شان كرده یا روی زمین می‌كشیدیم تا مصدوم شوند.
وی ادامه داد: بعد از مدتی تصمیم گرفتیم از طلافروشان كه گاهی با كیف طلا جا‌به‌جا می‌كردند در بازار تهران سرقت كنیم. دو روزی در بازار پرسه می‌زدیم تا این‌كه در روز سوم مشاهده كردیم دو مرد جوان هركدام كیفی را به دست دارند و از آن مراقب می‌كنند و اطراف را می‌پایند. بعد سوار موتوری شده و از بازار خارج شدند. سایه به سایه در تعقیب‌شان بودیم و در كوچه‌ای خلوت راه را بر آن دو نفر بستیم و با چاقو به جانشان افتادیم و بعد از آن‌كه كتك‌شان زدیم، دو كیف را سرقت كرده و متواری شدیم. وقتی در پاتوق‌مان كیف را باز كردیم با 21 شمش یك كیلویی طلا رو‌به‌رو شدیم و با فروش آن پول خوبی نصیب‌مان شد. در ادامه سه نفر كه در زمینه خرید و فروش شمش‌های طلای دزدی با اعضای باند همدستی كرده بودند نیز بازداشت و به جرایم‌شان اعتراف كردند. این در حالی بود كه ماموران در جریان تحقیقات بعدی متوجه شدند كه هیچ فردی به مراكز پلیس نرفته و درباره سرقت شمش‌های طلا شكایتی از این باند كیف‌قاپی نكرده است، بنابراین پلیس در تلاش برای یافتن صاحبان اصلی شمش‌های طلای سرقتی است.