تا آخر هفته کل پولت را  می‌دهیم

پیغام باشگاه پرسپولیس به برانکو

تا آخر هفته کل پولت را می‌دهیم

برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد و رای گرفت. در گام اول کمیته انضباطی فیفا هشدار «محرومیت از پنجره نقل‌و‌انتقالات» را به قرمزها داد و اعلام کرد اگر تا تاریخ معینی پول پرداخت شود، این تهدید منتفی می‌شود. در گام دوم اما اوضاع بدتر خواهد شد. اگر قرمزها پول را نپردازند، در آن صورت با رای فیفا به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد. پرسپولیس با علم به این موضوع، در روزهای گذشته تمام پول‌های خود را جمع و جور کرده تا بتواند از این خطر بزرگ نجات پیدا کند. آخرین اخبار برای هواداران خوشحال‌کننده است.

 پول جور شد، تا آخر هفته می‌دهند
آخرین پیامی که باشگاه پرسپولیس به برانکو ایوانکوویچ داده این بوده: «پول جور شده، تا آخر هفته آن را پرداخت خواهیم کرد.» مدیران باشگاه چنین چیزی را به برانکو و وکیلش گفته‌اند. رضا چلنگر، فرد نزدیک به برانکو هم با تائید این خبر به جام‌جم می‌گوید: «بله، آخر خبر این است که مشکلی وجود ندارد و فقط به دنبال راه حلی برای انتقال پول به حساب برانکو هستند.» این بدان معناست که هواداران پرسپولیس دیگر نباید نگران باشند. با انتقال پول دیگر خبری از محرومیت نقل‌و‌انتقالاتی یا سقوط احتمالی نخواهد بود.
 بدون توافق
برانکو نپذیرفت دیگر با باشگاه مذاکره‌ای کند. پرسپولیس در تلاش بود تا مربی کروات را پای میز مذاکره بنشاند و حداقل او را قانع کند 50‌درصد پول را بگیرد و مابقی را به صورت اقساطی به حسابش واریز کنند. این مربی اما پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد و گفت: «تنها راه حل مقابل شما پرداخت همه پول است نه اقساطی کردن آن.» و بدین ترتیب باشگاه مجبور شد کل یک میلیون و 50 هزار یورو را برای برانکو جور کند.
 برانکو به 400 هزار یورو قانع بود
پرونده برانکو حالا با پرداخت یک‌میلیون‌و 50‌هزار دلار بسته خواهد شد، ولی نکته تلخ ماجرا این است که مرد کروات می‌گوید حاضر بود با 400‌هزار یورو به باشگاه رضایت دهد. پرسپولیس اما مطابق آنچه که همیشه در استقلال اتفاق می‌افتد، در مذاکرات بد عمل کرد. طرفین 5‌بار مذاکره مستقیم و غیر‌مستقیم کردند ولی بی‌نتیجه بود. برانکو سال گذشته به باشگاه اعلام کرد حاضر است 60‌درصد طلب خود را ببخشد و حدود 400‌هزار دلار بگیرد و بی‌خیال شکایت شود ولی پرسپولیس با وجود چنین پیشنهاد خوبی، درخواست کرد مرد کروات کل طلب را ببخشد! آنها حتی برانکو را تهدید کردند از او به فیفا شکایت می‌کنند چون پرسپولیس را رها کرد و رفت. این در حالی است که همه می‌دانستند چون او حقوقش را نگرفته به سادگی می‌تواند مقابل قرمزها برنده باشد. در ماجرای برانکو یک بار دیگر مشخص شد معضل اصلی فوتبال ایران، معضل مدیریت است. نکته‌ای که جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت هم اخیرا به آن اشاره کرده بود. او در مصاحبه خود گفت: «ایجنت، مربی را گران به شما پیشنهاد می‌دهد، آقای مدیر شما چرا با او قرارداد می‌بندی و تعهدات مالی فراتر از درآمد باشگاه می‌دهی؟ باید یک بار با مدیری که باعث خرج پول‌های هنگفت و بیهوده می‌شود برخورد کرد تا دیگر مدیری از این کارها نکند.» آیا در پرونده برانکو یا پرونده شفر ممکن است با مدیران متخلف چنین برخوردی صورت بگیرد؟!




بیرانوند پول برانکو را می‌دهد
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان جدا‌شده پرسپولیس، حلال مشکلات این باشگاه شد. پرسپولیس به دلیل شکایت برانکو در مضیقه مالی است ولی دیروز باشگاه آنتورپ حدود 550 هزار دلار به حساب پرسپولیسی‌ها واریز کرد. جالب اینجاست بیرانوند در دو دوره گفته بود حاضر است به باشگاه بابت طلب برانکو و کالدرون به پرسپولیس کمک کند. او پولی از جیب نداد ولی با انتقال به آنتورپ توانست بخش قابل توجهی از پول برانکو را در این شرایط سخت برای قرمزها جور کند. باشگاه پرسپولیس قرار است پول را تمام و کمال به حساب برانکو واریز کند تا کار به محرومیت‌شان در نقل‌و‌انتقالات نرسد.



افزایش ثانیه به ثانیه بدهی قرمزها!
داریو بوسیچ، وکیل کروات برانکو که هم وکالت این پرونده و هم وکالت پرونده تمام شکایت‌های مربیان و بازیکنان کروات علیه پرسپولیس را برعهده دارد، معتقد است سرخپوشان پایتخت جدا از مبلغی که باید به برانکو بدهند، مبالغ دیگری هم باید به حساب کروات‌ها واریز کنند، زیرا جریمه و دیرکرد هم به مطالبات موکلانش تعلق می‌گیرد.  طبق ادعای این وکیل کروات، باشگاه پرسپولیس تا اواسط اردیبهشت‌ماه می‌توانست با همان یک میلیون و ۵0 هزار یورو با برانکو تسویه کند، اما از آنجا که این اتفاق صورت نگرفته حالا باشگاه باید غرامت بیشتری بابت عدم پرداخت حق واقعی برانکو بپردازد و این رقم حالا دیگر تقریبا یک میلیون و ۱۱۰ هزار یورو شده که مشکلات سرخپوشان را دو‌چندان می‌کند. هزینه دیرکرد، موضوعی نیست که فیفا به راحتی از کنار آن بگذرد زیرا در صورت بی‌توجهی باشگاه به این امر، فیفا آن را به‌عنوان بی‌احترامی به احکام خود تلقی خواهد کرد و جریمه‌های سختگیرانه بعدی را اعمال می‌کند.



پیشنهاد جدی تراکتور و سپاهان به مرد کروات
دو باشگاه تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان به برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد جدی داده‌اند و حاضرند پولی بالاتر از فدراسیون فوتبال عمان به این مربی بپردازند.
 برانکو سال گذشته از پرسپولیس به عنوان یک مربی فاتح جدا شد و سر از الاهلی عربستان در‌آورد. او در این باشگاه نتوانست زیاد فعالیت کند و خیلی‌زود برکنار شد. بعد از آن هم به پیشنهاد فدراسیون فوتبال عمان سرمربی تیم‌ملی این کشور شد. برانکو در حال حاضر در کرواسی به سر می‌برد و دورادور وضعیت تیم‌ملی عمان را زیر نظر دارد. تراکتور و سپاهان اما به‌شدت خواهان این مربی هستند و پیشنهاد مالی خوبی هم به او ارایه کرده‌اند. پاسخ اولیه برانکو اما منفی بوده و اعلام کرده فدراسیون فوتبال عمان با جدایی‌اش موافقت نخواهد کرد.