تحقیق از 17 مظنون  در پرونده قتل مظفریان

تحقیق از 17 مظنون در پرونده قتل مظفریان

بازپرس جنایی و پلیس تاكنون 17 مظنون در پرونده قتل مظفریان را احضار و از آنها تحقیق كرده‌ است. در بررسی‌ها، ردپای سارقان خانه جواهرفروش معروف در این قتل‌ها كشف شده است.

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، جسد طلافروش 78 ساله معروف تهرانی به نام عبدالعلی مظفریان كه بر اثر خفگی و آثار شكستگی در سر و صورتش به قتل رسیده بود، صبح چهارم تیر امسال در جاده تلو در لواسانات كشف شد. با دستور مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات را آغاز كرده و مشخص شد او بعد از فوت همسرش و رفتن پسرش به خارج از كشور تنها در شمال تهران زندگی می‌كرده و همیشه كیفی برای معامله جواهراتش داشته كه از آن كیف، خودرو و گوشی تلفن همراه مقتول خبری نبود.
 در ادامه ردپای دو زن در پرونده پیدا شد كه در كار ارزیابی طلا بودند. آنها به اداره آگاهی احضار شده و در تحقیقات گفتند: در كار ارزیابی طلا و جواهر با شاكی همكاری داشتیم. چند روز قبل از قتل مظفریان، مردی با واتس‌اپ با ما تماس گرفت و تهدید كرد باید به همكاری با مظفریان پایان دهیم. موضوع را به مرد طلافروش گفتیم كه مدعی شد، تماس گیرنده دو هفته قبل به خانه‌اش آمده و از آنجا سرقت كرده است. در ادامه معلوم شد مقتول آخرین‌بار در ساختمانی كه محل خیریه انجمن طلافروشان در تهران بوده، دیده شده كه ساعت 16 و 15 دقیقه سوم تیر امسال خیریه را برای رفتن به خانه ترك كرده بود.   همچنین ماموران 14 مرد دیگر كه با مقتول در ارتباط بودند را طی چند روز گذشته  به اداره پلیس احضار كرده و از آنها تحقیقات کرد، اما معلوم شد در ماجرای قتل نقشی نداشته‌اند و آزاد شدند.  در ادامه مردی كه قرار بود به جای بدهی‌اش، یاقوتی به مقتول بدهد شناسایی و احضار شد كه در تحقیقات ماجرای یاقوت را انكار كرد.