آخرین شنا

خواهرو برادر هنگام شنادر سواحل مكران غرق شدند

آخرین شنا

 همه بهت زده‌اند. هیچ یك از اعضای فامیل باورشان نمی‌شود مهدیه و هادی دیگر در بین‌شان نباشد. قرار بود خوش بگذرانند و با آب بازی كنند، شیطنت كنند و آتش بسوزانند و پدر و مادرشان هم از شادی آنها شاد شوند، اما قلب‌های‌كوچك‌شان خبر نداشت روز یكشنبه، آخرین روزی است كه می‌توانند پاهای‌شان را شلپ شلپ در آب بكوبند و از هیجان و شادی فریاد بكشند. حالا فقط غم و ماتم مهمان خانه ذاكری‌هاست. خانه مهدیه 10ساله و هادی شش ساله سیاهپوش‌شان است.
اهالی روستای گوهردو(شهرستان سیریك) هنوز هم در مورد حادثه تلخ غرق شدن خواهر و برادر صحبت می‌كنند. یكی با آه و حسرت و آن دیگری با حیرت و تعجب از درد و رنجی كه پدر و مادر هادی و مهدیه به جگر تحمل می‌كنند.
مظفر سوری، دایی هادی و مهدیه در مورد روز حادثه به جام‌جم گفت:« روز یكشنبه قرار بود سه خانواده كه خانواده خواهرم هم جزو آنها بود، با هم به تفریحگاه بروند. ساعت چهار و نیم از میناب به سمت روستای گوهردوی شهرستان سیریك حركت كردند. وقتی به آنجا رسیدند، بچه‌ها از خوشحالی سر از پا نمی‌شناختند. هوا بسیار توفانی و مواج بود. بچه‌ها به سمت آب رفتند و همین كه نزدیك امواج دریا شدند، موج، جلوی چشم پدر و مادرشان، آنها را با خود برد. دریا بقدری آشفته و طوفانی بود كه حتی پدر و مادرشان هم نتوانستند به دل آب بزنند و آنها را نجات دهند. روز حادثه و آن ساعت، متاسفانه هیچكدام از اهالی در آن حوالی نبود و حدود 50 دقیقه طول كشید تا اهالی به كمك آنها بیایند. ما دریایی‌ها چون كنار آب دریا قد كشیده‌ایم، كمتر به خطری كه ممكن است جان عزیزان یا خودمان را تهدید كند، فكر می‌كنیم و برای همین پدر و مادر بچه‌ها هم فكر نمی‌كردند این اتفاق ناگوار رخ دهد.» مهندس مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان درباره حادثه گفت: «این حادثه ناگوار حوالی ساعت 21 شب یكشنبه به ما اطلاع داده و اعلام شد كه دو كودك گم شده‌اند. پس از اعلام حادثه، سه تیم امداد و نجات شامل 15 نفر به محل حادثه اعزام و جست‌وجوها آغاز شد. با آغاز جست‌وجو و پس از مدتی، جسد اول در كمترین زمان و جسد دوم ساعت یك نیمه شب با كمك نیروهای امداد و نجات هلال احمر و مردم محلی پیدا و تحویل خانواده‌های‌شان شد. از مردم منطقه و همچنین مهمانانی كه به اینجا سفر می‌كنند، درخواست می‌كنیم مراقب كودكان‌شان باشند تا خدای نكرده درگیر چنین حوادث تلخی نشوند.»
 همچنین مهندس علیرضا مظفری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اعلام این‌كه غواصان در این عملیات حضور نداشتند و كل عملیات با حضور نیروهای هلال احمر و مردم محلی انجام شد، گفت:«با توجه به شدت حادثه، به یقین رسیده بودیم كه هر دو كودك در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده‌اند، با این حال با كمك نیروهای هلال احمر و مردم محلی جست‌وجو را آغاز كردیم. مردم منطقه با قایق جست‌وجوها را آغاز كردند كه به نتیجه نرسیدند، اما ما با توجه به تجارب قبلی، می‌دانستیم كه دریا پس از جزر و فرونشستن امواج، اجساد را به كناره ساحل بازمی‌گرداند كه همین اتفاق هم افتاد و در خلال عملیات جست‌وجویی كه نیروهای هلال احمر در تاریكی شب و با استفاده از چراغ قوه انجام می‌دادند، هر دو جسد پیدا شد.