مولوی را با صدای باقری بشنوید

به بهانه انتشار كتاب صوتی دفتر سوم مثنوی با صدای ساعد باقری

مولوی را با صدای باقری بشنوید



دیوان مثنوی معنوی، اثر بی‌نظیر و جاودانه‌ مولانا است كه حاوی 26هزار بیت است و در شش دفتر سروده شده‌است. این كتاب مجموعه شعر قطور و پرحجمی به‌شمارمی‌آید و شنیدن آن كار هركسی نیست، به‌ویژه اگر آن شخص با هدف آشنایی اولیه بخواهد سراغ این دیوان برود. درست است كه این دیوان شعر از ارزش ادبی بسیار ویژه‌ای برخوردار است اما برای آغاز مطالعه‌ آن، داشتن راهنما امری ضروری است. كتاب صوتی مثنوی معنوی، حاوی بهترین و ماندگارترین اشعار مولاناست و بهترین فرصت برای كسانی است كه دوست دارند با دیوان مثنوی معنوی آشنا شوند. این شاهكار ادبی را به‌عنوان یكی از درخشان‌ترین كتب ادبیات عرفانی كهن فارسی پس از اسلام می‌شناسند. كتاب حاضر این وظیفه را برعهده‌گرفته تا به مخاطب در راه فهم بهتر مثنوی كمك كند و او را بیش از پیش به افكار و اندیشه‌های مولانا علاقه‌مند كند.
تاكنون دو دفتر از این كتاب صوتی به بازار عرضه شده‌بود و به‌تازگی سومین دفتر از این مجموعه ارزشمند با صدای ساعد باقری به بازار عرضه شده‌است. این مجموعه به همت انتشارات نیستان منتشر شده‌است.
ساعد باقری، شاعر برجسته معاصر و سراینده سرود ملی ایران است كه طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ مدیریت اداره‌كل موسیقی و سرود صداوسیما را به عهده گرفت. او در سال ۱۳۸۳ مجددا با عنوان رئیس شورای شعر و عضو شورای عالی شعر وارد مركز موسیقی و سرود صداوسیما شد. كتاب «مدیر باش، رئیس» آخرین اثر مكتوب منتشرشده از ساعد باقری است كه در اسفندماه سال ۱۳۹۴ رونمایی شد. بسیاری از اشعار او در تولید آلبوم خوانندگان مطرح كشور چون عبدالحسین مختاباد، علیرضا افتخاری، حسام‌الدین سراج و محمد اصفهانی مورد استفاده قرار گرفته‌است.
انتشارات نیستان به مدیریت سیدمهدی شجاعی مدت‌هاست كه با انتشار آثار خواندنی توانسته در سبد مطالعاتی علاقه‌مندان به كتاب جای مناسبی برای خود دست‌وپا كند. همچنین یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های این انتشارات در این سال‌ها، انتشار كتاب‌های صوتی بوده و این مجموعه نیز در ادامه دغدغه مدیران ارشد این انتشارات به بازار عرضه شده‌است. نسخه‌های صوتی «تاریخ بیهقی»، «قابوس‌نامه»، «سیرالملوك»، «بوستان‌سعدی»، «گنجینه‌الاسرار» و ... بخشی از كتاب‌های صوتی تولیدشده در انتشارات نیستان است. علاوه‌بر این مجموعه كه به خوانش كتب كهن ادبیات فارسی اختصاص دارد، تعدادی از رمان‌ها و داستان‌های كوتاه نویسندگان داخلی و خارجی نیز در این انتشارات، شنیدنی شده‌اند و می‌توان به‌راحتی با مراجعه به سایت‌های ارائه كتاب‌های صوتی به این مجموعه عظیم دسترسی پیدا كرد.