نسخه Pdf

كار آسان می‌شود

بنكات مهم برای خریدهترین ماوس و كیبوردهای بی‌سیم برای بودجه‌های مختلف

كار آسان می‌شود

بسیاری از ما بخش قابل‌توجهی از روز را مشغول كار با رایانه هستیم و با وجود توسعه فراگیر فناوری لمسی هنوز هم ماوس و كیبورد، پركاربردترین رابط‌های كاربری در سراسر جهان هستند. درنتیجه انتخاب یك كیبورد و ماوس مناسب، تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای در كیفیت و تجربه كاربری ما دارد و به‌خصوص برای افرادی مثل گیمرهای حرفه‌ای، برنامه‌نویس‌ها یا تولید‌كنندگان محتوا، این تفاوت می‌تواند تعیین‌كننده باشد. این هفته قصد معرفی ماوس و كیبوردهای مخصوص گیم را نداریم، چراكه حوزه‌ای كاملا مجزا به‌شمار می‌رود، ولی می‌خواهیم درباره معیارهای انتخاب ماوس و كیبورد مناسب كار برای بودجه‌های مختلف بیشتر بدانیم. توجه داشته باشید كه با توجه به نوسانات قیمت در بازار، قیمت‌های نوشته شده حدودی است و ممكن در بازار كمی متفاوت باشد.

خشایار مریدپور / روزنامه‌نگار فناوری

نكات مهم برای خرید
پیشنهاد ما برای همه استفاده از ماوس و كیبورد بی‌سیم است، مگر آن‌كه به‌دلیل خاصی بخواهید از مدل‌های سیم‌دار استفاده كنید. ماوس و كیبوردهای بی‌سیم امروزی تنها یك پورت USB سیستم شما را اشغال می‌كنند و برد مناسب و عمر باتری قابل‌قبولی دارند كه استفاده نكردن از آنها را تقریبا توجیه‌ناپذیر می‌كند. برخی مدل‌های دیگر هم از فناوری بلوتوث برای اتصال به رایانه استفاده می‌كنند كه گرچه ممكن است كمی نصب و استفاده از آن‌ را برای برخی كاربران دشوار كند، این مزیت را دارد كه پورت‌های باارزش و معمولا كم‌تعداد لپ‌تاپ شما را درگیر نمی‌كند.  اگر زمان زیادی را به تایپ كردن یا استفاده از ماوس می‌گذرانید، استفاده از كیبوردهای ارگونومیك را كه برای راحتی و استفاده طولانی‌مدت ساخته شده‌اند، پیشنهاد می‌كنیم. برای كاربردهای روزمره، نیازی به پرداخت هزینه گزاف و خرید كیبوردهای حرفه‌ای نیست، می‌توانید با یك ماوس و كیبورد استاندارد هم سر كنید. البته این حرف به‌ این معنی نیست كه هرچه ارزان‌تر باشد، بهتر است. كیبوردی كه از مواد ارزان‌قیمت و با فناوری قدیمی تولید شده، هم زودتر خراب می‌شود، هم با گیرهای متعدد و خرابی زودهنگام باعث اعصاب‌خردی می‌شود. فرق قیمت مدل‌های خوب و مدل‌های بی‌كیفیت گاه چندان زیاد نیست، ولی مطمئن باشید ارزشش را دارد. مورد مهم بعدی، كیفیت و ابعاد فیزیكی ماوس است. از انتخاب ماوس و كیبوردی كه قیمت مناسبی دارد، اما اندازه ماوس آن برای دست شما خیلی كوچك است، بی‌كیفیت است یا دقت (dpi) كافی برای كارتان را ندارد خودداری كنید، چراكه به‌زودی از صرفه‌جویی خود پشیمان خواهید شد. سعی كنید ماوس و كیبوردی را انتخاب كنید كه متناسب با ابعاد دست‌های شما بوده و كار كردن با آن برایتان راحت باشد. یادتان باشد خرید جنس ارزان‌قیمتی كه كارایی ندارد، هنر نیست و در نهایت برایتان گران‌تر تمام خواهد شد. 

حرفه‌ای‌ها
Logitech MX900 Performance Keyboard

اگر كاربر حرفه‌ای هستید و محدودیت بودجه هم ندارید، پیشنهاد ما تركیب كیبورد MX900 و ماوس MX Master شركت نام‌آشنای Logitech است كه دوام كیفیت محصولات آن شهرت جهانی دارد. هم ماوس و هم كیبورد، باتری‌های شارژی دارند، درنتیجه نیازی به خرید و نگهداری باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی نیست. كیبورد با استفاده از یك دانگل USB با فركانس 4/2 گیگاهرتزی به سیستم وصل می‌شود كه سرعت واكنش و كیفیت اتصال عالی آن را تضمین می‌كند. ماوس می‌تواند با استفاده از همین دانگل یا گیرنده بلوتوث به سیستم متصل شود و با استفاده از بلوتوث می‌توانید به‌سادگی ماوس را به سه سیستم مجزا متصل كنید. دكمه‌های كیبورد، طراحی مقعر مناسبی دارند كه قرارگیری انگشت‌ها و كار كردن با آن را به‌خصوص در طولانی‌مدت راحت می‌كند. نور پس‌زمینه كیبورد كه با نور محیط به‌طور خودكار تنظیم می‌شود و با نزدیك ‌شدن دست‌ها پرنورتر می‌شود، هم به‌ راحتی استفاده از آن به‌ویژه در شرایط نور محیطی كم می‌افزاید. درنهایت باید به حسگر لیزری ماوس اشاره كنیم كه دركنار ارائه دقت فوق‌العاده، قابلیت كاركرد روی انواع سطوح حتی شیشه یا MD‌های براق را دارد. وجود گردونه مركزی ماوس با قابلیت تطبیق با سرعت‌های مختلف چرخش، یك گردونه اضافی در كنار انگشت شصت و نیز یك بسته نرم‌افزاری كاربردی برای افزایش بهره‌وری از دیگر دلایل انتخاب ماست. 

برای نویسنده‌ها
Logitech MK235 با حروف فارسی

اگر زیاد از ماوس و كیبورد كار می‌كشید، اما بودجه محدود دارید، باز هم پیشنهاد ما یكی از محصولات شركت Logitech است كه دركنار داشتن قیمت مناسب‌تر، مدل‌های دارای حروف فارسی آن هم در بازار موجود است. این مجموعه از طراحی استاندارد و كیفیت همیشگی محصولات Logitech برخوردار است. كیبورد این مدل در كنار داشتن صفحه‌كلید بسیار نرم و مناسب استفاده طولانی‌مدت، مصرف باتری بسیار پایینی دارد كه باعث می‌شود بتوانید با یك بار تعویض باتری تا ماه‌ها از آن استفاده كنید. البته ماوس همراه این مدل باوجود كارایی مناسب و كیفیت مطلوب كمی كوچك است و شاید برای كسانی كه دست‌های بزرگی دارند یا مثل گرافیست‌ها یا طراح‌ها از ماوس زیاد استفاده می‌كنند، خیلی مناسب نباشد.

برای دانشجوها
TESCO TKM 7110W

اگر دانشجو هستید و دركنار داشتن نیاز به یك ماوس و كیبورد كاربردی جیب‌تان خیلی پرپول نیست، نگران نباشید، چون با بودجه نسبتا محدود هم می‌توانید انتخاب‌های معقولی داشته باشید كه یكی از آنها ماوس و كیبورد بی‌سیم مدل 7110W شركت TESCO است. این محصول دركنار داشتن كیفیت قابل ‌قبول و طراحی مناسب، قابلیت‌هایی مثل سازگاری با سیستم‌های Mac یا مقاومت دربرابر رطوبت (درحد اسپری مایعات) را دارد كه به‌خصوص در شرایط فعلی و نیاز به ضدعفونی مداوم همه‌چیز بسیار كاربردی است. همچنین داشتن برد مناسب بی‌سیم، ماوس با دقت قابل‌تنظیم تا حداكثر 1600dpi و كلیدهای كاربردی اضافی باعث می‌شود این محصول جذاب‌ترین گزینه در بین ارزان‌قیمت‌های بازار باشد. 

برای همه
مینی كیبورد بی‌سیم همراه با تاچ‌پد مدل RT-MWK08

پیشنهاد آخر ما به‌درد تمام كسانی می‌خورد كه نیازمند یك صفحه‌كلید بی‌سیم كوچك و كاربردی برای كارهایی مثل اتصال و ورود اطلاعات به تلویزیون هوشمند، تبلت، ویدئو پروژكتور، كنسول‌های بازی یا حتی تایپ سریع‌تر و بهتر با گوشی‌های هوشمند هستند. این محصول جذاب بسیار سبك و كوچك است، اما یك صفحه‌كلید كامل، یك تاچ‌پد و كلی كلید میان‌بر كاربردی مجهز به باتری قابل‌شارژ در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌تواند شما را با كارآیی فوق‌العاده خود شگفت‌زده كند.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها