9 سال زندان، فرجام قاتل رومینا

9 سال زندان، فرجام قاتل رومینا


100 روز بعد از قتل رومینا به دست پدرش در یکی از روستاهای تالش، قضات دادگاه کیفری استان گیلان قاتل را به 9 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند. بهمن، پسر جوانی که رومینا همراه او از خانه فرار کرده بود نیز به دو سال حبس و تبعید محکوم شد. پس از اعلام رای دادگاه، مادر رومینا به این رای واکنش نشان داد و خواستار تبعید شوهرش شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، یکم خرداد امسال متهم پرونده به نام رضا، دختر 14 ساله‌اش را به خاطر فرار از خانه به قتل رساند. رومینا که عاشق پسری 28 ساله به نام بهمن شده بود، وقتی دید نمی‌تواند با او ازدواج کند تصمیم گرفت از خانه فرار کند. به همین خاطر شبانه از خانه گریخت و همراه بهمن به خانه خواهر او رفتند.
با شکایت پدر رومینا، دختر نوجوان شناسایی شد و به خانه بازگشت. همان شب پدر در حالی که از این کار دخترش عصبانی بود او را در خواب با داس کشت. این جنایت با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی همراه شد.
حال 100 روز بعد از این جنایت، قضات دادگاه کیفری استان گیلان با محاکمه رضا و بهمن و شنیدن دفاعیات آنها، حکم این پرونده را صادر کردند. بر اساس این حکم، رضا به اتهام قتل دخترش به 9 سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. بهمن نیز به دو سال حبس و تبعید محکوم شده است.
پس از اعلام این رای، مادر رومینا به آن واکنش نشان داد و گفت: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از رسیدگی ویژه به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان‌عالی کشور هستم.
وی افزود: در همین مدت کوتاه بارها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده‌اند و با آن که صلاحیت لازم را ندارند، قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند. اگر همسرم قصاص نشود، باید زندانی یا تبعید شود، چرا که در غیر این صورت هیچ امنیتی برای من و اطرافیانم قابل تصور نیست.
دادستان مرکز استان گیلان هم در این باره گفت: پرونده قتل رومینا اشرفی توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازی و براساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است. قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور رای کرده؛ از طرفی وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و ابزار قاضی برای برقراری عدالت، اجرای قانون است.