سالار عقیلی و كیوان ساكت در «بی‌تو»

سالار عقیلی و كیوان ساكت در «بی‌تو»


كیوان ساكت‌، نوازنده و آهنگساز از انتشار قطعه «بی‌تو» با خوانندگی سالار عقیلی خبر داد و آن را به همه بزرگان موسیقی ایران تقدیم كرد. ساكت درباره تقدیم قطعه «بی‌تو» به همه بزرگان موسیقی ایران گفت: در مشورت با ترانه‌سرای این قطعه به این نظر رسیدیم كه باید آن را به همه بزرگانی تقدیم كنیم كه پایه‌های موسیقی ملی ما را شكل داده‌اند. گرچه بسیاری از آنها امروز در میان ما نیستند اما آثارشان هست و مردم آنها را می‌شنوند و لذت می‌برند.
این نوازنده و آهنگساز ادامه داد: قطعاتی كه موسیقیدانان برجسته ایرانی ساخته‌اند آرام‌بخش جان‌های خسته ما از ۱۰۰ سال پیش تاكنون است و قطعه «بی‌تو» به پاس تلاش‌ها و زحمات‌شان به هنرمندان راستین موسیقی تقدیم می‌شود؛ اقدامی كه پیش از این در عرصه موسیقی صورت نگرفته بود.
ساكت در پاسخ به این‌كه در آهنگسازی این قطعه برای تقدیم به بزرگان موسیقی به كدام‌یك از آنها توجه بیشتری داشته است، گفت: در زمان آهنگسازی به علینقی وزیری و دو شاگرد برجسته‌اش ابوالحسن صبا و روح‌ا... خالقی بیشتر فكر می‌كردم. هر یك از این عزیزان ستون‌های استوار و بزرگی برای هنر موسیقی محسوب می‌شوند. استاد وزیری با مدون كردن تئوری موسیقی ایران و تاسیس مدرسه موسیقی نقش مهمی در نگاه داشت این هنر داشته است. استاد صبا با جمع‌آوری بخشی از موسیقی مناطق شمال در حفظ این موسیقی و گنجینه موسیقی فولكلور تلاش زیادی كرد. استاد خالقی با نوشتن آهنگ‌هایی كه بعد از چند دهه هنوز طراوت خود را حفظ كرده و از ماندگارترین آثار هستند رشد فزاینده موسیقی ایران را سبب شد و شاگردان زیادی كه در مكتب این بزرگان تربیت شدند، همه از تاثیرات علم و دانش و هنرشان هستند.