مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگو با شهاب حسینی وقتی تازه بازیگر شده بود
سید‌شهاب حسینی، مجری برنامه‌های اكسیژن و آب اكنون قدم به دنیای بازیگری گذاشته و در سریال‌های خانواده محبوب و پس از باران و فیلم سینمایی رخساره بازی كرده است. با او درباره كارهایش هم‌صحبت شدیم.
به نظر خودتان در بازیگری موفق‌ترید یا اجرا؟
چون تاكنون بازیگری را به صورت جدی تجربه نكرده‌ام، نمی‌توانم درباره آن قضاوت كنم. ولی ممكن است بعد از پخش سریال‌ها، بازیگری را به مجری‌گری ترجیح بدهم.
احساس‌تان نسبت به بازیگری چگونه است؟
مجری‌گری را دوست دارم به خاطر این‌كه به‌واسطه اجرا می‌توانم ارتباط بی‌واسطه و مستقیمی با بیننده برقرار كنم. حساسیت كار اجرا بیشتر از بازیگری است، زیرا مجری نماینده گروه سازنده است و این وظیفه‌ای سنگین است. (‌صفحه 11)




معرفی 8 تیم مرحله یك‌چهارم نهایی المپیك

رقابت‌های مقدماتی بازی‌های المپیك دیروز به پایان رسید و هشت تیم صعود‌كننده به مرحله یك‌‌چهارم نهایی معرفی شدند.
از گروه اول ایتالیا و نیجریه، از گروه دوم شیلی و اسپانیا، از گروه سوم، آمریكا و كامرون و از گروه چهارم برزیل و ژاپن صعود كردند.
تیم برزیل یكی از بخت‌های مدال طلا در المپیك سیدنی است. در مسابقه‌ای سنگین تیم ملی ژاپن را با یك گل مغلوب كرد و هر دو تیم به مرحله یك‌چهارم نهایی راه یافتند. ژاپن پیش از این صاحب دو پیروزی شده بود. (‌صفحه 15‌)



رهبر معظم انقلاب: اسلام بت جاهلانه مردگرایی را شکست
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران مسلمان و انقلابی با تبیین جایگاه والای زنان در اسلام فرمودند: زن ایرانی باید با بازیابی و تامل در هویت اسلامی خود در تمامی عرصه‌های معنوی و خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی الگوی زنان جهان باشد.
ایشان افزودند: اسلام بت‌ جاهلانه مردگرایی را شكسته و ضمن احترام كامل به خصوصیات، عواطف و احساسات زنان، راه رشد و تعالی آنان در همه عرصه‌ها را گشوده است.
ایشان با انتقاد از نگرش مبتذل و سودجویانه تمدن غرب به مقوله زن فرمودند: رسانه‌های غربی با نگاه سوداگرانه خود به زن جامعه بشری را مقابل گمراهی بزرگی قرار داده‌اند و زنان ایرانی باید با تامل در مفاهیم و ارزش‌های اسلامی و با استدلال و اندیشه و عمل جایگاه زن در اسلام را در مقابل سفسطه‌ها و وسوسه‌های رسانه‌های سرمایه‌داری به دنیا ارائه كند. (‌صفحه 2)‌




سریال‌سازی سیروس مقدم درباره اعتیاد
تصویربرداری سریال دست تطاول به كارگردانی سیروس مقدم در تهران ادامه دارد.داستان این سریال درباره اعتیاد است و ابوالفضل پورعرب، آناهیتا نعمتی، ‌پانته‌آ بهرام، ‌دانیال حكیمی و كیومرث ملك‌مطیعی برخی از بازیگران آن هستند كه در 20 قسمت 50 دقیقه‌ای برای پخش از شبكه تهران تولید می‌شود.مقدم در پاسخ به این سؤال كه به نظرتان سریال دست تطاول چقدر بر تشویق معتادان به ترك موثر است، گفت: با نوع كار و زاویه‌ تازه‌ای كه به مساله اعتیاد نگاه شده و با حضور بازیگران محبوب مردم، تصور می‌كنم این كار تاثیر خوبی بر مخاطب داشته باشد. به‌خصوص كه چگونگی ترك‌اعتیاد را به روش گروه درمانی به تصویر كشیده‌ایم. (‌صفحه 3)



سید‌حسن نصرا...: حفظ اتحاد از نبرد با دشمن مهم‌تر است
سید‌حسن نصرا... گفت: لبنان همچنان در دایره تهدیدات اسرائیل است، بنابراین لازم است مقاومت اسلامی و حفظ شده و ادامه یابد.
دبیركل حزب‌ا... در سخنانی به مناسبت میلاد حضرت زهرا‌(س) در كاخ سازمان یونسكوی بیروت گفت: نبرد با دشمن صهیونیست پایان نیافته و بخشی از اراضی جنوب همچنان در اشغال صهیونیست‌هاست.
تلاش برای مصون داشتن اوضاع داخلی كشور و حفظ اتحاد و انسجام ملی از نبرد با دشمن مهم‌تر و دشوارتر است. (‌صفحه 13‌)