كریستف رضاعی  آهنگساز مهرجویی

دیروز دو خبر درباره این آهنگساز مخابره شد

كریستف رضاعی آهنگساز مهرجویی



كرونا خیلی چیزها را تغییر داد؛ ازجمله این‌كه قرار بود پس از شش سال، نوروز امسال برویم سینما و پس از شش سال، تماشاگر تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی یعنی «لامینور» باشیم. هرچند كمی از فیلم‌های این سال‌های استاد دلسرد شده بودیم اما مگر می‌شود فیلمساز مهمی چون مهرجویی فیلم بسازد و كنجكاو نباشیم ببینیم چه كرده است، به‌خصوص كه می‌دانیم او در این فیلم نیز چون فیلم «سنتوری»، موسیقی را دستمایه كار قرار داده است.
حالا اما چه شده كه امروز یاد «لامینور» افتاده‌ایم، عرض می‌كنیم. آن‌طور كه دیروز خبر رسید، كریستف رضایی در تازه‌ترین همكاری خود با داریوش مهرجویی، موسیقی فیلم «لامینور» را ساخته است. خبر را ایسنا داده و نوشته كه رضایی برای این فیلم قطعات موسیقی مختلفی آماده كرده است و كاوه آفاق علاوه‌بر بازی در «لامینور» ترانه‌های آن را خوانده است. در «لامینور» جمعی از ستاره‌های بازیگری سینمای ایران در كنار بازیگران جوان و نوازندگان موسیقی برای مهرجویی ایفای نقش كرده‌اند. علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامك انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، كاوه آفاق، امرا... صابری، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی، سیامك ادیب، محمدرضا شهبانی‌نوری، شراره رنجبر، محمدجواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمدهادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن كوزه‌گر، هومن بهزادی، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش‌سفیدی، علی بلوردی و فریماه فرجامی بازیگران فیلم «لامینور» هستند. «لامینور» بر اساس فیلمنامه مشترك وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی، به تهیه‌كنندگی رضا درمیشیان تولید شده است.
اما این، تنها خبری نبود كه دیروز از كریستف رضاعی گرفتیم. او همچنین با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو كرد و درباره رابطه موسیقی و رشته بازاریابی حرف زد. او گفت: «امروزه ۸۰ تا ۹۰ درصد اتفاقاتی كه برای موسیقی در دنیا رخ می‌دهد به بیزینس و ارائه اثر برای فروش مربوط است. حتی در موسیقی كلاسیك نیز نگاه بازاریابی، كالا و پروموشن حكمفرماست و این دو كاملا به هم مربوطند». او همچنین گفته: «سال‌هاست كه می‌خواهم كارهایم را جمع‌آوری كنم و انتشاردهم اما هنوز فرصت نشده است. البته كارهایم نسبتا آماده است. توقف زمانی كه كرونا ایجاد كرده است به من این فرصت را داده كه به كارهای عقب‌افتاده‌ام برسم و امیدوارم در ماه‌های آینده به ثمر برسد».