جیغ بنفش پس از كرونا

درباره هوشنگ ایرانی بنویسید تا در كتابی كه به این شاعر می‌پردازد منتشر شود

جیغ بنفش پس از كرونا

حتی اگر شاعرش را نشناسید، آن‌قدر این اصطلاح «جیغ بنفش» گل كرده و دست‌به‌دست شده كه حتما به گوش‌تان خورده است؛ اصطلاحی كه نخستین بار در یكی از شعرهای پیش‌روی هوشنگ ایرانی به كار رفته است. یكی از شاعران هم‌دوره نیما یوشیج كه البته نوآوری‌های او را كافی نمی‌دانست و می‌خواست پیشتر برود. سال گذشته خبر رسید كه قرار است همایشی درباره او برگزار و فراخوانی هم برای ارسال مقاله منتشر شود، اما خبری نشد. لابد به خاطر كرونا. حالا اما با انتشار خبر دوباره فراخوان، مشخص شده كه این تعویق، مقصری جز همین ویروس منحوس نداشته است. طی انتشار فراخوان ارسال مقاله برای همایش «هوشنگ ایرانی؛ شاعر جیغ بنفش»، حسین زندی، دبیر این همایش به خبرگزاری ایسنا گفته است كه برنامه‌ریزی و برگزاری همایش «هوشنگ ایرانی؛ شاعر جیغ بنفش» كه قرار بود سال ۹۹ در زادگاه شاعر در همدان برگزار شود، با همه‌گیر شدن ویروس كرونا به تعویق افتاد. او گفته كه پاییز ۹۸ برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش با حضور محمدرضا اصلانی انجام شده بوده و قرار بود زمستان سال ۹۸ فراخوان مقاله منتشر شود، اما اتفاقات سال جاری باعث شده برگزاری همایش به زمان دیگری موكول شود. حال با تثبیت وضعیت فعلی، تصمیم بر این شده كه باردیگر فراخوان مقاله این همایش منتشر شود.
آن‌طور كه آقای دبیر گفته، زمان برگزاری همایش در روزهای پس از كرونا خواهد بود و تلاش بر این است كه كتاب مقالات همایش، زودتر آماده و منتشر شود تا هر زمان شرایط به حالت عادی بازگشت، همایش برگزار شود. در حال حاضر پیش‌بینی برای اجرای برنامه یلدای سال ۹۹ است.
اگر شما هم می‌خواهید درباره هوشنگ ایرانی بنویسید و برای این همایش به نشانی
hosein.zandi57@gmail.com  بفرستید، تا پانزدهم آذر وقت دارید. بدانید كه محورهای مقاله‌ها اینها باید باشد: زندگی شاعر، نقاشی‌های هوشنگ ایرانی، شعر هوشنگ ایرانی، تاثیرپذیری شاعر از پیشینیان، تاثیرگذاری ایرانی بر ادبیات پس از خود، مخالفان و موافقان هوشنگ ایرانی، عرفان در آثار هوشنگ ایرانی، فعالیت‌های فرهنگی و مجله خروس جنگی.