پایان رکورد 40‌ساله

عملکرد فوق‌العاده امیر عابدزاده باعث شد، ماریتیمو پس از سال‌ها پورتو را شکست دهد

پایان رکورد 40‌ساله

 امیر عابدزاده که فصل گذشته دومین گلر برتر لیگ پرتغال شد، امسال هم طوفانی آغاز کرده. او شنبه شب، در ورزشگاه خانگی پورتو دست به کار بزرگی داد. گلر ایرانی ماریتیمو در دقیقه 88 بازی، شبیه به شیری که به طعمه‌اش حمله می‌کند، به ضربه پنالتی آلکس تیس، ستاره پورتو حمله کرد. سرعت توپ بالا بود ولی سرعت شیرجه امیر بالاتر. او توانست پنالتی پورتو را مهار کند تا نقشی کلیدی در برد 3 بر 2 تیمش مقابل قدرت اول فوتبال پرتغال بازی کند. امیر که مثل همیشه ساکت و بی‌حاشیه به کارش ادامه می‌دهد، بعد از این کار بزرگ می‌گوید: «فقط می‌توانم بگویم کار خدا بود. بعد از 40 سال در ورزشگاه خانگی پورتو برنده شدیم و من از این بابت خوشحال هستم.» امیر در این مسابقه عملکردی بی‌نقص و تحسین‌برانگیز داشت.
طبق آماری که سایت هواسکورد از عملکرد عابدزاده ارایه داده، او در این مسابقه 8 سیو داشت. از این 8 سیو 6 سیو مربوط به ضرباتی بوده که داخل چارچوب بوده است. او همچنین در دو نبرد هوایی با مهاجمان حریف موفق بود و در مجموع توانست بالاترین نمره را در بین بازیکنان دو تیم به دست بیاورد. رسانه‌ها نمره 8.6 را به او اختصاص دادند تا بهترین بازیکن زمین شود.  امیر اما مثل همیشه حتی بعد از این درخشش، ترجیح می‌دهد زیاد در رسانه‌ها نباشد. او حتی با رسانه‌های پرتغالی بعد از مسابقه هم گفت‌وگو نکرد.
 پس از بازی رسم است معمولا بهترین بازیکن زمین روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی می‌ایستد و صحبت می‌کند ولی عابدزاده تصمیم گرفت تا طبق روال ماه‌های گذشته، صحبت نکند. او تصور می‌کند با سکوت به آرامش بیشتری می‌رسد و می‌تواند عملکرد بهتری در زمین مسابقه داشته باشد.
 تعریف نشریه رکورد
نشریه معتبر رکورد معمولا سخت از بازیکنی تعریف و تمجید می‌کند ولی بعد از بازی ماریتیمو و پورتو به تعریف و تمجید ویژه از امیر عابدزاده پرداخت. این نشریه گلر ایرانی را جان سخت خطاب کرد و نوشت او با مهار پنالتی پورتو توانست سه امتیاز شیرین برای تیمش به ارمغان بیاورد و بهترین بازیکن زمین شود.
 شوخی با طارمی
پیش از این بازی اما گپی خارج از فضای مصاحبه و به شوخی با امیر داشتیم. این‌که آیا به مدافعان تیمش گفته مراقب مهدی طارمی باشند؟ ستاره ایرانی پورتو از زمین و زمان پنالتی می‌گیرد و طبیعتا امیر هم این نگرانی را داشت. او اما با خنده گفت: «بگویم هم فایده‌ای ندارد. مهدی کارش را بلد است.»