شوک شبانه اسکوچیچ به بازیکنان محبوب کی‌روش!

رضائیان، عزت‌اللهی، ابراهیمی، انصاری‌فرد و... به تیم‌ملی دعوت نشدند

شوک شبانه اسکوچیچ به بازیکنان محبوب کی‌روش!

تیم ملی با دراگان اسکوچیچ سرانجام استارت زد. به دلیل شیوع کرونا اردوی تیم‌ملی ایران هم به تعطیل کشیده شده بود. در واقع بعد از امضای قرارداد این مربی، کرونا فراگیر شد و ایران نتوانست در فروردین و خردادماه اردوی خود را برگزار کند. حالا با چند ماه تاخیر، سرانجام ملی‌پوشان گرد هم جمع شده‌اند. اردوی ایران از روز گذشته در کمپ‌ تیم‌های ملی آغاز شد. ایران قرار است روزهای 17 و 22 مهرماه دو دیدار دوستانه مقابل ازبکستان و مالی برگزار کند.
 همه شوکه شدند
بی‌‍شک خیلی از بازیکنان تیم‌ملی با دیدن فهرست اسکوچیچ شنبه شب غافلگیر شدند. سرمربی ایران نام این بازیکنان را در فهرست خود جای داد؛ امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل‌زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان، احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج‌صفی، امید نورافکن، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضائی و مهدی قائدی.
 شجاع از فهرست سیاه خارج شد
شجاع خلیل‌زاده از قبل از جام‌جهانی 2018 تا شنبه‌شب به اردوی تیم‌ملی دعوت نشده بود. همه تصور می‌کردند او در فهرست سیاه تیم‌ملی حضور دارد ولی خودش بارها گفت به این حرف‌ها اهمیتی نمی‌دهد. خلیل‌زاده 6 سال بعد از آخرین حضور، دوباره در میان انتخاب شدگان قرار گرفت.
 حذف شجاعی از تیم‌ملی
در فهرست جدید کاپیتان تیم‌ملی حذف شده و احتمالا دیگر نام او را درفهرست اسکوچیچ نخواهید دید. منابع خبری فاش کردند اگر اصرار مارک ویلموتس نبود، مسعود در اردوهای سال گذشته هم دعوت نمی‌شد.
 این بازیکن از نظر کیفی افت فراوانی نسبت به ایام جوانی‌اش کرده و خودش هم قصد داشت بعد از جام‌جهانی روسیه برای همیشه از بازی‌های ملی خداحافظی کند اما انگار حالا زمانش رسیده است. نکته جالب توجه اما حذف کاپیتان سوم تیم‌ملی یعنی اشکان دژاگه بود. او هم در فهرست جدید ایران جایی ندارد و بعید است فعلا دعوت شود.
 لک دعوت نشد
با توجه به مصدومیت بیرانوند، احتمال می‌رفت اسکوچیچ نام حامد لک را در فهرست تیم‌ملی قراردهد ولی او گلر موفق قرمزها را دعوت نکرد. از جمله بازیکنان دیگری که به خاطر مصدومیت اردوی تیم‌ملی را از دست دادند مرتضی پورعلی‌گنجی، علیرضا جهانبخش و وریا غفوری هستند که همه آنها دچار مصدومیت همسترینگ شده‌اند.
 خط خوردن دو هافبک محبوب کی‌روش
خط قرمز اسکوچیچ روی نام امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی هم عجیب بود. او هر دو هافبک دفاعی محبوب کارلوس کی‌روش را خط زد تا احمد نوراللهی و علی کریمی را جایگزین‌شان کند. امید با الاهلی شروع خوبی داشت و سعید هم این روزها ستاره تیمش در دانمارک است. در پست دفاع راست هم اسکوچیچ یک ستاره جوان یعنی نجاریان بازیکن فولاد را دعوت کرد و در کمال تعجب روی نام رامین رضائیان ستاره ایرانی الدحیل خط قرمز کشید. هنوز مشخص نیست علت خط خوردن این بازیکن چه بوده؛ چراکه رامین اتفاقا کاملا آماده است. از جمله غیبت‌های دیگر، غیبت کریم انصاری‌فرد است. او با وجود درخشش در آاک دعوت نشده تا به کاوه رضایی و مهدی قائدی شانس برسد.
 بازگشت سامان
سامان قدوس بعد از ماه‌ها دوری به تیم‌ملی بازگشت. بعد از جام‌جهانی روسیه او به مدت 6 ماه از حضور در میادین محروم شد. سامان حالا دوباره می‌تواند برای ایران بازی کند.