پای صحبت فرماندار

پای صحبت فرماندار


شهرک صنعتی مراوه‌تپه دارای یک کارخانه آرد، دو سیلو و یک انبار غلات است و درحال‌حاضر تنها توانسته‌ایم پروژه‌ها را به دو سه نفر واگذار کنیم.
علاوه‌بر مسائل مطرح‌شده درباره مسافت طولانی این شهرک، وجود شهرک‌های صنعتی دیگر در سطح استان که با فاصله نزدیک‌تری نسبت به مرکز استان قرار دارند باعث رغبت کمتر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه شده و این در حالی است که مردم بومی این منطقه نیز توان مالی جهت سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی را ندارند. بنابراین، این شهرک بدون سرمایه‌گذار باقی مانده است.
درباره مرز مشترک با ترکمنستان و تعطیلی بازارچه مرزی هم باید بگویم شهر مراوه‌تپه دارای ۱۲۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و بازشدن این مرز جزو مطالبات مردمی این منطقه نیز است اما این امر نیاز به موافقت هر دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان دارد و از آنجا که در ترکمنستان فاصله نزدیک‌ترین شهر با مرز زیاد است و تبادلات برایشان دشوار است و آنها چندان علاقه‌ای برای راه‌اندازی این راه ارتباطی ندارند علاوه‌بر آن کالاهایی که در این مرز تبادل می‌شود باید متناسب با علاقه‌مندی مردم دو کشور باشد، این در حالی است که بضاعت مالی روستانشینان دو منطقه اجازه این امر را نمی‌دهد.
ایجاد بازار مرزی در مراوه‌تپه فرصت اقتصادی و تجاری مناسبی است که می‌تواند در بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی فرهنگی (با عنایت به وجود آرامگاه مختومقلی فراغی) مرزنشینان دو کشور بسیار اثرگذار باشد که از طریق نمایندگی وزارت خارجه مستقر
در استان در حال رایزنی برای ایجاد بازارچه مرزی
هستیم.