نسخه Pdf

تولیدات برتر خلیج فارس

تولیدات برتر خلیج فارس

همان‌طور كه گفتیم مركز صداوسیمای خلیج‌فارس در تولید آثاری مثل پویانمایی و مستند ید طولایی دارد و حتی در سال‌های مختلف توانسته جوایزی را نیز در این حوزه كسب كند. در این صفحه از پرونده سراغ چند اثر شاخص از این مركز می‌رویم و تلاش می‌كنیم با عواملش آشنا شویم.
مجموعه انیمیشن جزیره دوستی 
در این مجموعه انیمیشن 13قسمتی سعی شده است طرحی نو و فرمی تازه از جهان پیرامون برای مخاطب كودك به تصویر كشیده شود و دنیای خلق‌شده در آن، برگرفته از اشكال هندسی دایره و كره باشد. همچنین تلاش شده در حد امكان، تمامی شخصیت‌ها، اشیا،، ابزار و فضای بك‌گراند و زمینه‌ها از تركیب دایره و اشكال كروی، طراحی و مدلینگ شود. در این انیمیشن، كودك یاد می‌گیرد كه با استفاده از اشكال هندسی به خلق و ابداع دنیای پیرامون خود بپردازد و تلاش عوامل سازنده انیمیشن بر این است كه در حقیقت با تهیه این مجموعه، زمینه پرورش خلاقیت در كودك فراهم شود. همچنین در این مجموعه به موضوعاتی مانند كمك به دیگران و حفظ محیط زیست پرداخته می‌شود.
این مجموعه از ۲۳ شخصیت فرعی و دو شخصیت اصلی كه ظاهری دخترانه و پسرانه دارند تشكیل شده است.
عوامل طرح و تهیه انیمیشن عبارتند از: نویسنده: جمال اسكویی، كوثر احمدآخوندی /مشاور طرح، امین حسینیون/كارگردان: جمال اسكویی /طراحی شخصیت‌ها: زهرا مسائلی /طراحی آبجكت و اشیا: محمد خیاطی /طراحی زمینه: لیلا وفادار/ مدلینگ: داریوش اسكویی  تولید این انیمیشن در سال 98 شروع شده و مراحل تهیه و ساخت آن تا پایان سال‌جاری (99) ادامه خواهد داشت.
مجموعه انیمیشن مكتبخانه روستا
مجموعه انیمیشن مكتبخانه روستا در 26 قسمت 11 دقیقه‌ای به تهیه‌كنندگی بهنام دلداده در واحد انیمیشن صداوسیمای خلیج‌فارس تولید شده است.
این مجموعه با تفكیك دوبعدی دیجیتال و موضوع آموزشی و تربیتی برای گروه سنی كودك و نوجوان تولید می‌شود و از شش كاراكتر اصلی به نام‌های: میرزا وثوق، شاهین، عراز، هوشنگ، سیروس و یحیی تشكیل شده است.
 داستان این مجموعه مربوط به مكتبخانه‌ای قدیمی در یكی از روستاهای جنوب كشور و متعلق به میرزاوثوق، پیرمردی مهربان و دنیادیده است كه عهده‌دار تعلیم و تربیت پنج كودك روستا است كه هركدام از نظر توان مالی، رفتار، بهره‌هوشی و قدرت بدنی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و ماجراهایی را می‌آفرینند.
 در هر قسمت از این مجموعه، میرزاوثوق متنی از متون كهن برای شاگردان می‌خواند و بچه‌ها آن را تكرار می‌كنند و سپس میرزا برای هركدام از شاگردان یك چیستان یا معما به‌عنوان تكلیف می‌دهد و باید فردا جواب دهند. آنها برای یافتن جواب مكتبخانه را ترك می‌كنند و در حین یافتن جواب به كارهایی دست می‌زنند كه بعضا باخرابكاری و شیطنت‌های كودكانه همراه است و روز بعد هركدام سعی می‌كنند به گونه‌ای از زیر بار جواب معما شانه خالی ‌كنند اما یحیی به‌عنوان باهوش‌ترین فرد كلاس جواب همه چیستان‌ها را با زیركی خاص و با فكر و اندیشه می‌دهد.
 این انیمیشن با هدف آشنایی مخاطب كودك و نوجوان با مكتبخانه بعنوان بخشی از فرهنگ آموزشی گذشته، آشنایی غیرمستقیم با متون قدیمی و كهن در قالبی جذاب و موزیكال و هدایت و تشویق كودكان و نوجوانان به تفكر و ایجاد حس خودباوری در آنها در دست تهیه است. 
مجموعه انیمیشن تولید ان به پایان رسیده و از شبكه استانی خلیج‌فارس نیز پخش شده است.این انیمیشن تولید آن در سال 1397 بوده و پخش آن نیز در شبكه‌های سراسری از جمله شبكه پویا و شبكه دو صورت گرفته است.