این چند نفر

این چند نفر

در «این چند نفر» امروز درباره آخرین وضعیت سریال «شهید مهدوی» از زبان مهدی شفیعی، تهیه‌كننده این مجموعه، جزئیات مرور آثار مجید مجیدی در شبكه پنج و صحبت‌های بازیگر سریال «ستایش» درباره حس‌اش به امام‌حسین(ع) می‌خوانید.

سریالی برای شهید نادر مهدوی
مهدی جعفری، كارگردان «بیست‌وسه نفر» قرار است سریالی با محوریت دلاوری‌های شهید نادر مهدوی را تولید كند. به گزارش سیمافیلم، مهدی شفیعی، تهیه‌كنندگی این سریال را به عهده دارد. او درباره این مجموعه و آخرین وضعیت آن گفت: تحقیق و پژوهش این سریال با مراجعه به منابع مكتوب و همچنین گردآوری اسناد تصویری از شجاعت‌های نادر مهدوی و یارانش در رویارویی با نیروهای آمریكایی و همچنین دفاع از حریم آبی كشور توسط دلاورمردان نیروی دریایی از مدت‌ها پیش آغاز شده و توسط مریم امینی به انجام رسیده است. وی در خصوص نگارش این سریال افزود: داریوش مختاری كه نویسندگی سریال‌های متعددی را برعهده داشته است، نویسندگی این سریال را برعهده دارد و امیدوارم همزمان با پیشرفت متن بتوانیم اقدامات خود را در راستای تولید این اثر به شكل موثرتری آغاز كنیم.
شفیعی درباره كارگردانی سریال نیز اظهار كرد: برای این‌كه بتوانیم همزمان با نگارش به هماهنگی‌های لازم در متن و اجرا برسیم، مهدی جعفری، كارگردان فیلم سینمایی «بیست‌وسه نفر» كارگردانی این سریال را به عهده خواهد داشت و از هم‌اكنون در كنار تیم نگارش است.
بنا بر این گزارش، این سریال براساس رویارویی با زیاده‌خواهی‌های آمریكا در خلیج‌فارس توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و ارتش با محوریت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مركز سیمافیلم تولید می‌شود. شهید نادر مهدوی، فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی ۱۶ مهرماه ۱۳۶۶ در جریان درگیری چندین ساعته با ناوها و هلیكوپترهای آمریكایی به شهادت رسید. نادر مهدوی یك فروند هلیكوپتر سوپركبرای ارتش آمریكا را سرنگون كرد.




هیچ غمی بزرگ‌تر از غم حسین(ع) نیست
امیرمحمد زند، بازیگر سینما و تلویزیون كه به‌تازگی مهمان ویژه‌برنامه گفت‌وگومحور «حس مشترك» به تهیه‌كنندگی پویان هدایتی بود، با اشاره به حال‌وهوای محرم در دوران كودكی خود گفت: برپایی عزای امام‌حسین(ع) در دوران كودكی من حال‌وهوای دیگری داشت. كمتر چشم‌وهمچشمی اتفاق می‌افتاد. بیشتر عمل بود تا شعار و بیشتر دل بود تا زبان. من زمانی كه كودك بودم با پدرم به هیات می‌رفتم و با بچه‌های همسن خود بازی می‌كردم اما حال‌وهوای آن فضا در ما ذخیره می‌شد.
بازیگر «ستایش» ادامه داد: من روز عاشورای سال ۱۳۹۳ از امام‌حسین‌(ع) خواستم پدرم را شفا بدهد. به ایشان گفتم پدرم
۴۷ روز است در كماست و طبق شواهد موجود خوب نخواهد شد و پدر من جز در خانه شما در خانه دیگری را نشان نداده است. در نهایت پدرم سوم امام‌حسین(ع) فوت كرد و از طریق یكی از دوستان‌شان كه ما هیچ‌وقت متوجه نشدیم ایشان چه كسی هستند یك قبر به پدرم در كربلای معلی اهدا و هفتم این امام بزرگوار در این شهر به خاك سپرده شد. زند با اشاره به پدرش که عاشق امام‌حسین(ع) بوده است، اظهار كرد: پدر من همیشه می‌گفت هیچ غمی در دنیا بزرگ‌تر از غم حسین‌(ع) نیست و فقط باید برای عزای ایشان گریه كرد.
وی درباره تجربه سفر خود به كربلای معلی بیان كرد: از نظر من كربلا بسیار عجیب است و كمتر كسی می‌تواند بیشتر از یك هفته تا ۱۰ روز در آنجا ماندگار شود. كربلا خاك غریب و سنگینی دارد كه نشان‌دهنده غربت امام‌حسین‌(ع) است اما تجربه سفر به آنجا بی‌نظیر است. من به مخاطبان پیشنهاد می‌كنم كه اگر به كربلای معلی مشرف شدند پس از زیارت امام‌حسین‌(ع) حتما به زیارت حضرت‌علی(ع) در نجف اشرف بروند چراكه حرم ایشان آرامشی دارد كه گفتنی نیست و تمام غم‌ها را از بین می‌برد.
وی در پاسخ به این پرسش كه اگر قرار باشد در آینده باز هم فیلمی درباره واقعه كربلا ساخته شود، دوست دارد نقش چه كسی را در این فیلم ایفا كند، گفت: علاقه‌مندم در نقش حربن‌یزیدریاحی در این فیلم حضور داشته باشم. نقش حر به لحاظ دراماتیك نقشی است كه از منفی‌ترین حالت به مثبت‌ترین آن تغییر پیدا كرد و بسیار درخشان است.



   دعوتید به تماشای سینمای مجیدی
شبكه پنج سیما با هدف تكریم كارگردان و بازیگر سینمای ایران مجید مجیدی، تعدادی از آثار برجسته این سینماگر بین‌المللی را از شنبه 19 لغایت جمعه 25 مهرماه، هر شب ساعت 22 روی آنتن می‌برد.  شنبه «آن‌سوی ابرها» كه در ستایش عشق، زندگی  وتنوع روابط انسانی است تماشایی می‌شود. این فیلم را مجیدی برای سینمای بالیوود كارگردانی كرد تا در مقابل دوربین او بازیگرانی چون مالاویكا موهانن، ایشان خاتر، گاتم كوش، شارادا و تانیشتا چاتراجه هنرنمایی کنند.
یكشنبه به تماشای «باران» بنشینید كه جوایز متعددی را از جشنواره فیلم فجر، مونترال و خیخون دریافت كرده است. در این سینمایی حسین عابدینی، رضا ناجی و زهرا بهرامی ایفای نقش كرده‌اند.
دوشنبه «پدر» را با هنرنمایی محمد كاسبی و پریوش نظریه از قاب شبكه پنج سیما ببینید. این فیلم داستان زندگی نوجوانی است 14 ساله كه پس از فوت پدر برای امرار معاش خود و خانواده‌اش به یكی از شهرهای جنوبی كشور سفر می‌كند و ... .
اما سینمایی «رنگ خدا» ازجمله آثار ماندگار تاریخ سینمای ایران است. این فیلم با پیوند زدن مضمونی لطیف و معنوی به فرم و ساختاری جذاب و بدیع رسید و با بیانی شیوا بر مخاطبان داخلی و خارجی تاثیری ماندگار گذاشت. سه‌شنبه این سینمایی با هنرنمایی حسین محجوب، محسن رمضانی، سلمه فیضی، الهام شریفی و ... تماشایی می‌شود. «شنا در زمستان» به كارگردانی محمد كاسبی و با هنرنمایی مجید مجیدی، یحیی دیوانی، مسعود رحمانی و ... چهارشنبه دیدنی می‌شود. علی مرتضایی‌نسب، از معلمین آموزش و پرورش جهت تدریس به یكی از مدارس محروم كشور منتقل می‌شود. او با مشاهده وضع مالی مردم و جهل و فقر حاكم بر آنها درصدد كمك به مردم و ازجمله شاگردانش برمی‌آید و ...
«پنجشنبه تا مرز دیدار» به كارگردانی حسین قاسمی جامی و هنرنمایی غلامرضا بنفشه‌خواه، اكبر دودكار، هادی قدس، رضا متین، مجید مجیدی، هدایت‌ا... نویدی، جلیل فرجاد، هادی قمیشی و ... تماشایی می‌شود.
 در نهایت در آخرین روز هفته به تماشای «تیرباران علی‌اصغر شادروان» بنشینید. در این سینمایی كه مجید مجیدی، جعفر دهقان، رضا چراغی و ... ایفای نقش می‌كنند، حوادث بهمن‌ماه سال 1343 به تصویر كشیده می‌شود.