مدیریت بحران قبل از سیل

مدیریت بحران قبل از سیل


شهردار گتوند، دغدغه محیط‌زیستی زیادی دارد و این از عملکردش چه در شورای شهر اندیمشک و چه حالا در صندلی مدیریت شهری گتوند پیداست؛ دغدغه‌ای که به یک اتفاق خوب در شهرش منجر شده است.
صدیقه میری در این باره می‌گوید: «ابتدای سال 98 سیل آسیب‌زایی در خوزستان اتفاق افتاد که خسارت‌های زیادی هم به جا گذاشت، اما جالب است بدانید تنها شهر رودخانه‌ای و ساحلی‌ای که دچار سیل نشد گتوند بود چون ما قبل از سیل رودخانه کارون را در مقطع گتوند لایروبی کرده بودیم؛ البته این لایروبی واقعا نیاز بود چون از نظر زیست‌محیطی تجمع نیزارها و آلودگی‌ها و فاضلاب و... رودخانه کارون را در گتوند به یک وضع نابه‌سامانی رسانده بود و در نهایت با پیگیری‌هایی که انجام شد و در یک عملیات گسترده طی 4 ماه کارون را لایروبی کردیم و همین امر موجب شد شهر ما از سیل در امان بماند. درواقع در امان ماندن شهر از سیلاب به این دلیل بود که هم خروجی‌های فاضلاب را لایروبی کرده بودیم هم خود کارون را و هم مسیرهای طبیعی‌ای که در شهر داشتیم به لحاظ زیست‌‌‌محیطی و سیل، لایروبی شده بودند. حتی ما سیل‌بندی را که در ورودی شهر داشتیم با همکاری منابع طبیعی، استحکام‌بخشی ‌کرده بودیم و همه اینها بدون این بود که بدانیم قرار است سیل بیاید و خوشبختانه نتیجه‌اش در امان ماندن شهر
 از سیل بود.:
میری تاکید می‌کند: ما مدیریت بحران را قبل از سیل انجام دادیم نه این‌که بگذاریم سیل بیاید بعد چکمه بپوشیم و برویم وسط سیل و از خودمان سلفی بگیریم!