حمله توپخانه نساجی به محمود فكری

جنجال 48 ساعته بر سر یك فسخ

حمله توپخانه نساجی به محمود فكری

باشگاه نساجی مازندران به شدت از فسخ قرارداد محمود فكری گلایه دارد و معتقد است این كار او غیرقانونی است. در این بین انتشار قرارداد فكری باعث شد تا حواشی جدیدی شكل بگیرد. نساجی اعلام كرد كار، كار آنها نبوده. اما در این مدت چه اتفاقاتی رخ داد؟!
باشگاه نساجی و محمود فكری بعد از حضور این مربی روی نیمكت استقلال، به توافق نرسیدند تا جنجال راه بیفتد. باشگاه نساجی در بیانیه‌ای برای هوادارانش نوشت: «می‌دانیم كه این روزها نگران تیم محبوب خود هستید و از مصاحبه‌های دوستان قدیمی رنجیده‌اید. دوستانی كه از دوستی تنها فرصت‌طلبی را یاد گرفته‌اند! آن روز كه دوست داشتند برند لیگ برتری شده و از مربیگری در دسته‌های پایین‌تر خلاص شوند، یار جانی بودند و حالا حرف از عدم تمركز و چوب رفاقت می‌زنند.
لابد رفاقت بلد نبودند و نیستند و تنها منافع‌شان مسیر دوستی را مشخص می‌كند.»
محمود فكری در واكنش به بیانیه نساجی گفت: «دو سال پیش كه نفت مسجدسلیمان را بالا آوردم شروع به بستن تیم كردم. یكسری مسائل را دیدم و به هر قیمتی دوست نداشتم با آن شرایطی كه تیم داشت بمانم، در واقع لیگ‌برتر را رها كردم و به لیگ دسته اول رفتم. اگر پا روی حرفم می‌گذاشتم می‌توانستم سال‌ها قبل لیگ‌برتری باشم، اما نخواستم اخلاق را زیر پا بگذارم.»
جنجال بعدی اما انتشار قرارداد محمود فكری با نساجی بود؛ اتفاقی بد كه برای او مشكلات زیادی به وجود آورد. حتی آدرس منزل و شماره تلفن او از برگه قرارداد پاك نشده بود. فكری در واكنش به این اقدام گفت: «برای من مشخص است كه این كار زشت و دور از اخلاق توسط چه كسانی انجام شده است. متأسفانه از شب گذشته من و خانواده‌ام دچار مشكلات زیادی شده‌ایم. من از كسانی كه قراردادم را منتشر كرده‌اند، شكایت می‌كنم. این آقایان بدانند با این كارها ذره‌ای در انگیزه من برای فعالیت در استقلال كم نخواهد كرد و من با قدرت برای این تیم تلاش می‌كنم.»
نساجی اما آرام ننشست و در جواب فكری نوشت: «در پی ادعاهای دروغین محمود فكری و اتهاماتی كه درخصوص انتشار تصویر قراردادش از سوی باشگاه نساجی به مدیران این باشگاه وارد كرده است، بدین‌ وسیله باشگاه نساجی نسبت به این اتهامات زشت و ناروای فكری در مراجع قضایی شكایت و حیثیت این باشگاه را اعاده خواهد كرد. متأسفانه این‌روزها فكری با ادعاهای عجیب و كذب، در حال باختن مكرر اصول اخلاقی است و با فرافكنی‌هایی این چنینی قصد تطهیر غیرحرفه‌ای‌گری‌ها و بی‌اخلاقی‌هایش را دارد.»
نوبت به احمد مددی سرپرست استقلال رسید. او هم با این حرف‌ها وارد غائله دعو‌ای فكری و نساجی شد: «ما در خصوص جذب فكری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل كردیم. به هیچ عنوان قبل از این‌كه فكری با نساجی فسخ كند وارد مذاكره نشدیم و بعد از این‌كه استعفا كرد وارد مذاكره شدیم. فكری بعد از استعفا، برگه فسخ خود را از سازمان لیگ گرفته بود. می‌دانم مدیران نساجی كه استقلالی هستند،‌ موفقیت استقلال برای‌شان اهمیت دارد. امیدوارم روندی طی شود كه اخلاق را در همه زمینه‌ها رعایت كنیم.»
باشگاه نساجی مقابل اظهارات مددی هم سكوت نكرد و این‌بار ایزد سیف‌ا...‌پور مدیر نساجی پاسخ او را داد: «به هیچ عنوان رضایتی برای جدایی محمود فكری نداده‌ایم و با استعفای این مربی موافقت نكرده‌ایم. این موضوع را از بُعد حقوقی پیگیری
خواهد كرد.»