مرور و عبور

مرور و عبور

دیدار خرازی با صدام
کمال خرازی، وزیر خارجه ایران شنبه در اولین دیدار رسمی خود در بغداد با صدام حسین دیدار کرد. خرازی در این دیدار بر اراده و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل همه مسائل باقیمانده از جنگ تاکید کرد. او با اشاره به معاهده 1975 الجزیره میان ایران و عراق اجرای آن را متضمن و تامین‌کننده منافع، امنیت و ثبات دو کشور دانست و آن را ملاک و میزان روابط ایران و عراق ذکر کرد. صدام حسین نیز در این دیدار با اشاره به نقش خود در مذاکرات منتهی به قرارداد 1975 گفت: اراده سیاسی موجود بین تهران و بغداد می‌تواند برای حل و فصل مسائل باقیمانده از جنگ و حُسن همجواری منجر شود. بر پایه این اراده سیاسی باید اقدامات اجرایی برای حل و فصل مسائل باقیمانده از دوران جنگ به سرعت انجام گیرد. ( صفحه13)‌



هشدار رئیس دیوان عدالت اداری درباره نابرابری‌ها
اختلاف فاحش در دریافت‌ها و بهره‌برداری از امکانات کشور نه‌تنها ما را به عدالت نزدیک نمی‌کند بلکه موجب تشدید اختلاف و ناهماهنگی در جامعه خواهد شد. حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی، رئیس دیوان عدالت اداری به ایسنا گفت: عدالت اجتماعی یکی از محورهای عمیق اصلاحات در فرهنگ اسلامی و سیره‌ای علوی است و روابط سیاسی و اجتماعی در سایه عدالت برقرار می‌شود....باید رضایت مردم تامین شود چرا که خشم توده مردم بی‌تردید رفتار خواص و برگزیدگان را بی‌اثر می‌سازد. (صفحه‌یک)



بن لادن مظنون اصلی انفجار ناو آمریکایی
یک روزنامه‌نگار عرب گفت: اسامه بن لادن میلیاردر عربستانی احتمالا مضنون اصلی انفجار یک ناو آمریکایی در یمن است چون هواداران او دارای مهارت و تجربه کافی برای چنین اقدامی بوده‌اند. عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت: بن لادن اکنون در افغانستان مستقر است و هودارانش در یمن به دلیل ترس از اقدامات تلافی‌جویانه آمریکا، مسوولیت انفجار ناو آمریکایی را نپذیرفته‌اند . در همین حال بیل کلینتون، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نطقی رادیویی وعده داد عاملان حمله انتحاری به یک ناو آمریکایی در آب‌های یمن دستگیر و مجازات خواهند شد. ( صفحه13)



گفت‌وگوی بوق اشغال با کامبیز روشن‌روان
تعریف کامل و کوتاه از موسیقی؟
هنر بیان احساسات از طریق اصوات.
تصور جهان خالی از صدا؟
مرگ بشریت.
آیا تنها صداست که می‌ماند؟
تنها صدا هم می‌ماند، صدا «تنهاست» که می‌ماند.
گوشخراش‌ترین صدا؟ تصادف دو ماشین و کشیدن ناخن روی فلز.
خشن‌ترین موسیقی؟ پیدایش نمی‌کنم.
موسیقیایی‌ترین شعر؟اشعار مولوی و دیوان شمس.
پرفرار و فرودترین موسیقی ؟رعد و برق و آرامش پس از آن در طبیعت.
زیباترین پایان‌بندی؟سکوت.
خوش آوازترین؟صدای دریا.
سابقه طولانی‌ترین بی‌خوابی؟ دوران دانشجویی به مدت چند سال.
اگر صد میلیون تومان پول داشتید چه می‌کردید؟ از خوشحالی فریاد می‌کشیدم. (صفحه5)‌




نمایشگاه نقاشان ایرانی در عربستان
نمایشگاه آثار نقاشان معاصر ایران در راستای اقدامات فرهنگی موزه هنرهای معاصر تهران دیروز در مرکز بین‌المللی هنرهای معاصر عربستان گشایش یافت.
در این نمایشگاه که مدت یک هفته در ریاض برپا خواهد بود 83 اثر نقاشی از هنرمندانی چون احمد اسفندیاری، ادهم ضرغامی، پریوش گنجی، حسین محجوبی، جواد نوبهار، سودابه میرفصیح، فرشید ملکی، نصرا... افجه‌ای و... به نمایش گذاشته می‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون نمایشگاه آثار نقاشان معاصر بنگلادش و پنجمین دوسالانه نقاشی معاصر ایران در موزه هنرهای معاصر برپاست. (صفحه16)
ضمیمه قاب کوچک