رادیویی برای وحدت

رادیویی برای وحدت

مراسم آغاز به کار رادیو وحدت دیروز در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.



به گزارش جام‌جم، بخشی‌زاده، معاون صدا در این نشست بیان کرد: صداوسیما بزرگ‌ترین و پرنفوذترین رسانه فرهنگی عالم اسلام و کشور است که مدار حرکت خود را بر‌مبنای ارزش‌های دین اسلام قرار داده است، پس طبیعی است کارکرد این رسانه با رسانه‌های دیگر متفاوت باشد. کارکردها اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی است اما مقوله وحدت کاملا تفاوت دارد؛ وحدتی که پیرامون وجود مبارک پیامبر(ص) شکل می‌گیرد. رادیو یک رسانه جریان‌ساز در سازمان صداوسیماست. رادیو با سرعت و چالاکی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است و به صورت آنی و عملیاتی نگاه خواهد کرد.
معاون صدا ادامه داد: باید کتاب سنن‌النبی نوشته علامه طباطبایی ستون برنامه‌سازی ما قرار بگیرد چون این کتاب پر از ایده‌های هنرمندانه است و باید به آنها پرداخت. در واقع با زبان هنر باید وحدت شیعه و سنی را محقق کرد و شبکه‌های رادیویی نمایش، فرهنگ، پیام و به‌صورت اختصاصی رادیو وحدت با ریتم تند، موسیقی متناسب و استفاده از کارشناسان باید به این موضوع بپردازند.
مسعودی، مدیر رادیو وحدت هم گفت: امسال توفیق شد رادیو وحدت را برای اولین‌بار راه‌اندازی کنیم و بر‌اساس نگاه معاونت صداوسیما اصولی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند سر‌لوحه کار خود قرار دهیم. رهبری تاکید دارند وحدت یک اصل اسلامی است و ما از این کلام ایشان استفاده کردیم؛ نگاه‌مان این بود که باید از برکت ماه ربیع استفاده دوچندان شود و افتتاح رادیو وحدت بر‌اساس این نگاه اتفاق افتاد. همکاران بنده برنامه‌های متنوع را در دستور کار خود قرار دادند که مخاطبان خواهند شنید.
شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی هم در بخشی از صحبت‌هایش بیان کرد: اگر زیر چتر پیغمبری نباید به داعیه شیعه یا سنی بودن، تنازع کنی. باید «رحماء بینهم» باشی. کفار جنگ، تنازع و ناسزاگویی را ترویج می‌دهند و در برخورد با آنان باید مصداق «اشداء علی‌الکفار» بود. این رادیو آمده است «رحماء بینهم» را ترویج کند؛ در عین حال باید دشمن را نشان دهیم تا زیر چتر او نرویم. امت واحده اجزایی دارد، توقع ما از دست‌اندرکاران این رادیو تبیین امت واحده و برجسته کردن آرمانی بودن آن برای مسلمانان است تا همه به سمت آن حرکت کنند.
موسوی‌مقدم، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما هم ضمن تشکر از معاون صدا و دیگر مسؤولان حاضر، گفت: رادیو وحدت، ندای وحدت و پرچمدار امت اسلامی است. ضربات زیادی مثل تفرفه‌اندازی از سوی دشمن در طول تاریخ به جوامع اسلامی وارد شده است که رادیو وحدت می‌تواند شکاف ایجاد شده از طرف دشمن را پر کند.
ضمیمه تپش