«اقدام خواهرانه» ادامه دارد

ووپی گلدبرگ در سومین قسمت فیلم موفق خود

«اقدام خواهرانه» ادامه دارد

 ووپی گلدبرگ، كمدین و بازیگر موفق دهه 80 و 90 میلادی سینما، تصدیق كرد كه سومین قسمت كمدی اكشن معروف و پرفروش «اقدام خواهرانه» در دستور كار تولید قرار گرفته است. این هنرمند سیاهپوست و اسكار گرفته در گفت‌و‌گو با یك برنامه تلویزیونی، خبر از جمع شدن دوباره عوامل تولید این مجموعه موفق داد. به گفته او: «مدت زمانی طولانی است كه صحبت از ساخت اقدام خواهرانه 3 می‌شود. تهیه‌كنندگان فیلم در شرکت والت دیزنی بارها اعلام كردند كه دوست دارند قسمت تازه‌ای از این كمدی اكشن بزن و بكوب ساخته شود، اما مشكل اصلی مثل همیشه نبود یك فیلمنامه خوب و قابل قبول بوده است. حالا آنها می‌گویند داستان مورد نظرشان را برای ماجراهای قسمت سوم پیدا كرده‌اند. بنابراین، باید خیلی زود منتظر تولید قسمت جدید باشیم.»
البته گلدبرگ در این برنامه توضیحی درباره داستان سومین قسمت اقدام خواهرانه نداد. به نظر می‌رسد كه خود او هم اطلاعی از داستان و چند و چون فیلمنامه ندارد! با این حال، رسانه‌ها صحبت از كلید خوردن دوربین فیلمبرداری قسمت سوم در روزهای پایانی سال جاری میلادی می‌كنند. از شرکت والت‌دیزنی خبر می‌رسد كه فیلمنامه قسمت تازه در حال تكمیل شدن است و به‌زودی روی میز مدیران این شرکت قرار می‌گیرد. به این ترتیب، تماشاگران سینما می‌توانند برای ایام كریسمس سال آینده میلادی، منتظر نمایش عمومی آن باشند.
ووپی گلدبرگ در قسمت اول فیلم كه سال 1992 اكران عمومی شد، در قالب شخصیت دوریس ون كارتیر ظاهر شد. او دزدی خرده‌پا بود كه برای فرار از دست ماموران پلیس، به یك كلیسا پناه می‌برد و مجبور می‌شود لباس راهبه‌ها را به تن كند. مسؤولان كلیسا او و بقیه راهبه‌ها را برای انجام كارهای خیرخواهانه به یك سفر می‌برند و دوریس مجبور می‌شود مثل بقیه راهبه‌ها، به كمك نیازمندان بشتابد. او به‌زودی تحت‌تاثیر این اقدامات انسان دوستانه قرار گرفته و تصمیم می‌گیرد زندگی شرافتمندانه‌ای را آغاز كند، اما همكاران قدیمی‌اش، برنامه‌های دیگری برای او در سر دارند.
استقبال تماشاگران و منتقدان از اقدام خواهرانه، راه را برای ساخت قسمت دوم در سال 1993 باز كرد. از این دو فیلم به‌عنوان یكی از بهترین كمدی‌های دهه 90 میلادی اسم می‌برند و این روزها به صورت یك كالت سینمایی درآمده‌اند. فروش جهانی 231‌میلیون دلاری فیلم‌ها (كه در آن زمان رقم بسیار زیادی به حساب می‌آمد)، گلدبرگ را به صورت یكی از موفق‌ترین بازیگران كمدی آن دوران مطرح كرد.
مدیران والت دیزنی قبل از این یك‌بار در سال 2015 درباره تولید قسمت سوم فیلم صحبت كردند. اما بعد از آن، هیچ خبری از احتمال شروع كار فیلمبرداری فیلم نشد. گلدبرگ به این نكته اشاره می‌كند كه برخی در شرکت والت دیزنی علاقه‌ای به تولید قسمت‌های جدید فیلم نداشتند و تلاش زیادی كردند تا این كار صورت نگیرد. او می‌گوید: «به من می‌گفتند كسی دوست ندارد چنین فیلمی را روی پرده سینما تماشا كند و جواب من این بود كه پس چه كسانی با حضور در سالن نمایش، آنها را تبدیل به فیلم‌هایی موفق و پرفروش كردند؟!»/ ددلاین