نسخه Pdf

  در موقعیت شترگاو پلنگ!

  در موقعیت شترگاو پلنگ!

تا حالا با کسی که خانوادش مال یه کشور باشن ولی خودش تو یه کشور دیگه بزرگ شده باشه برخورد داشتی؟! اینطوریه که انگار کلی تناقض تو ذهنشه و برای هیچ کدومشم جواب درست و درمونی نداره! اینه که ما میگیم شترگاوپلنگ!
داستان فیلم «وداع» درباره یه دختر چینی به اسم «بیلی» هستش که خانوادش از چین به آمریکا مهاجرت کردن و چند ساله که داره اونجا زندگی میکنه و کلا با فرهنگ غربی رشد کرده! یعنی از شرق پاشدن اومدن غرب، یعنی خانواده شرقی ولی تربیت غربی و این یعنی کوهی از تناقضات که هم خنده‌داره و هم گریه‌دار! حالا مادربزرگ بیلی سرطان داره و کل فک و فامیل که تو چین زندگی میکنن تصمیم می‌گیرن که این خبر رو به مادربزرگ نگن و این تازه اول ماجراس!
از اول فیلم تا آخر فیلم این تناقضات بین فرهنگ شرق و غرب که حالا خیلیاشون تو یه دختر جمع شدن وجود داره و همین باعث میشه موضوع سرطان رو اصن فراموش کنید و بیشتر بخندید، ولی پیام فیلم فقط این نیست بیاد بگه آره فرهنگ شرق و غرب خیلی با هم‌دیگه فرق دارن! اینو که خودمونم می‌دونستیم! از بین کلی موقعیت‌هایی که در طول فیلم درست میشه و بیلی توی همشون گند میزنه چون نمی‌دونه دقیقا چی درسته و چی غلط، کم‌کم به این نتیجه میرسه که بشینه حسابی فکر کنه و ببینه این‌که پدرمادرش از کشور خودشون جمع کردن و رفتن غرب تا مثلا توی زندگیشون موفق باشن، واقعا ارزششو داشته یا نه؟!