راز حوضچه مرموز

جسد 2 پسر نوجوان، 4 روز بعد از ناپدید شدن‌شان پیدا شد

راز حوضچه مرموز

حوضچه آب مرموزی که به گفته بسیار از اهالی محله شیراول بندرعباس هیچ‌کس، حتی بزرگسالان هم جرات نمی‌کنند به آن نزدیک شوند، این‌بار قتلگاه دو کودکی شد که قصدشان تفریح بود، اما هر دو پس از ورود به آن، جان‌شان را از دست دادند. علی‌اکبر بهمنی 14 ساله و حسین قربانی 11 ساله، دو کودکی هستند که خانواده‌های‌شان، دیروز مراسم ختم آنان را برگزار کردند.
این اولین باری نیست که حوضچه جان می‌گیرد و آدم می‌کشد اما این بار قرعه به نام علی‌اکبر و حسین افتاده بود. یکی از اهالی محل‌که سال‌هاست آنجا زندگی می‌کند، درباره این حادثه به جام‌جم می‌گوید:« این حوضچه هر سال کشته می‌گیرد و سال‌های گذشته هم گرفته بود. پنجشنبه هفته پیش بود که متوجه گم شدن بچه‌ها شدم و خانواده‌های‌شان دنبال‌شان می‌گشتند. اینجا بچه‌ها بیشتر وقت‌شان را در بیرون از خانه می‌گذرانند.
صبح از خانه بیرون می‌روند و دیروقت هم به خانه برمی‌گردند. در مورد این بچه‌ها هم در ابتدا گفته می‌شد شاید به مراسم عروسی، خانه یکی از اقوام یا یک جای تفریحی رفته‌اند و هر‌جا رفته باشند، تا شب به خانه برمی‌گردند. وقتی هوا تاریک شد و برنگشتند خیلی‌ها دنبال بچه‌ها ‌گشتند و نگران بودند اما اثری از آنها نبود، تا این‌که متوجه شدیم هر دو غرق و فوت شده‌اند. آب این حوضچه سنگین و کف آن گل‌آلود است و اگر کسی درون آن بیفتد، زنده نمی‌ماند. نمی‌دانم چرا مسؤولان به این مسائل توجه ندارند. حالا که این اتفاق برای این دو بچه افتاده، می‌گویند می‌آییم و ایمن‌سازی می‌کنیم اما فقط حرفش را می‌زنند. قول‌هایی می‌دهند اما بعد می‌روند و دیگر یادشان می‌رود چه حرف‌هایی زده‌اند.»
 برکه‌ای خطرناک‌تر از اقیانوس
دیروز مراسم خاکسپاری بچه‌ها بود و خانواده‌هایشان عزادار . با پدر حسین زمانی تماس‌گرفتیم که در غسالخانه بود. با این‌که عزادار پسر 11 ساله‌اش است اما با آرامش صحبت می‌کند:« پنجشنبه ساعت 5 بعداز‌ظهر پسرم از خانه بیرون رفت. آن روز من در خانه نبودم و به روستا رفته بودم. مادرش در خانه بود اما به مادرش هم نگفت کجا می‌رود. وقتی شب به خانه برگشتم، دیدم حسین برنگشته است. با گوشی‌اش تماس‌گرفتم که خاموش بود و متوجه شدم آن را در خانه جا گذاشته است. بعد موضوع را به 110 اطلاع دادیم. فردای آن روز هم به آگاهی استان مراجعه کردیم و عکس بچه‌ها را دادیم و گفتیم گم شده‌اند. بالاخره روز یکشنبه با ما تماس گرفتند و گفتند که نیروهای بسیج هنگام گشتزنی در منطقه متوجه بچه‌ها شده‌اند که در حوض غرق شده بودند. بعد موضوع را به کلانتری اطلاع می‌دهند. ما هم به محض اطلاع از موضوع به محل رفتیم و با دیدن بچه‌ها، آنان را شناسایی کردیم. من 40 سال دارم اما جرات نمی‌کنم به این برکه نزدیک شوم و تا به‌حال به آنجا نرفته‌ام. آدم اگر شناگر قابلی هم باشد و حتی بتواند در اقیانوس هم شنا کند، از پس این برکه برنمی‌آید و غرق می‌شود. تا این حد این برکه خطرناک است. گزارش پزشکی قانونی را هم که گرفتم در آن نوشته بود بچه‌ها در این حوضچه غرق شده‌اند.»
 15 نیرو برای خارج کردن پیکر ها
حسن امینی‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به جام‌جم می‌گوید: «بر‌اساس اظهارات، از روز پنجشنبه هفته گذشته، این بچه‌ها ناپدید شده بودند و کسی از موقعیت آنها اطلاع نداشت و خانواده‌های‌شان نیز دنبال آنها می‌گشتند. روز یکشنبه ساعت 12 و 2 دقیقه، جانشین کلانتری 16 با سامانه 125 بندرعباس تماس گرفت و از وجود دو غریق در ضلع شمالی بلوار رجایی خبر داد. تیمی متشکل از 15 نفر به این نقطه صعب‌العبور اعزام شد که تا رسیدن به آن نقطه باید 150 تا 200 متر پیاده‌روی می‌کردند. پس از حضور در محل حادثه، اجساد خارج شدند. بر‌اساس مشاهدات ما که در محل حضور داشتیم، این دو پسربچه از بالا‌تنه لخت بودند و نشان می‌داد که برای شنا به این نقطه رفته اما متاسفانه هر دو غرق شده بودند.»
 موضوع قتل منتفی است
سرهنگ عبدالمجید کرمی، رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان هم در گفت‌و‌گو با جام‌جم اظهار کرد: بر‌اساس تحقیقات اولیه ما، این دو پسر نوجوان علاقه زیادی به پرندگان داشتند و گاهی به بازار فروش پرندگان می‌رفتند. آنها دوست صمیمی بوده و اغلب ساعات روز را با یکدیگر می‌گذراندند. عصر پنجشنبه از خانه خارج شده و بعد از آن دیگر باز‌نمی‌گردند.
وی افزود: بعد از پیدا شدن پیکر آنها هیچ آثاری از ضرب و جرحی مشاهده نشده و احتمال قتل رد می‌شود. احتمال دارد آنها برای شکار پرنده یا آب‌تنی به آن محل رفته و غرق شده باشند. اجساد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.