مرور و عبور

مرور و عبور

بیمه کارگران کارگاه‌های کوچک
رئیس شوراهای اسلامی کار اعلام کرد: با توافق بین نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی قانون مدون جدید کارگاه‌های کوچک و کمتر از پنج نفر توسط وزارت‌کار و اموراجتماعی برای تصویب به هیات‌دولت و مجلس ارائه می‌شود.
حسن صادقی دراین‌باره به جام‌جم گفت: پیش‌نویس قانون کارگاه‌های کوچک با توافق نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی در هشت فصل، 31ماده و 12 تبصره تدوین و تحویل وزارت کار شده است.(صفحه4)




نظر باهنر درباره انتخابات سال80
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به‌شدت به نحوه رفتار و تعاملات جناح‌ها و احزاب سیاسی کشور با یکدیگر حمله کرد. وی در نشست سالانه خانه‌های دانشجوی سراسر کشور با عنوان آینده، انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به‌طور عموم به الزامات فضای باز سیاسی توجه نکرده‌اند و اکثر مطالبات آنها در جهت مخدوش‌کردن وحدت و امنیت‌ملی است. سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری تصریح کرد: در رفتارهای سیاسی جامعه ما بیش از رقابت سیاسی رفتارهای نظامی به چشم می‌خورد و حزب و جناح پیروز بیشتر مایل است اسیر و کشته از جناح رقیب بگیرد و وضعیت را برای جناح مغلوب به نقطه غیرقابل برگشت برساند. باهنر درباره شرکت جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات سال80 گفت: ما هنوز تصمیمی جدی برای عدم مشارکت نگرفته‌ایم. (صفحه2)



مشکلات نسل سوم
رئیس سازمان ملی جوانان با انتقاد شدید از آنچه وی تعارض در گفتار و کردار مسؤولان کشور خواند، گفت: این تعارض و شکاف نسل‌سوم انقلاب را خرد می‌کند. دکتر مرتضی میرباقری در هفتمین جلسه شورای جوانان خراسان نسل سوم انقلاب را جوانان و نوجوانان زیر 24 سال عنوان کرد و گفت: نسل سوم انقلاب نسلی است که دوران انقلاب و دفاع‌مقدس را درک نکرده و به‌دلیل مشغله‌های بسیار مسائل این نسل به فراموشی سپرده شده است. وی از نحوه ارتباط میان مسؤولان کشور و موضعگیری‌های آنان مقابل یکدیگر نیز انتقاد کرده و گفت: این مسائل نسل‌سوم را کلافه کرده و جوانان به‌تدریج به این نتیجه می‌رسند که مسؤولان کشور در یک عالم دیگر سیر می‌کنند.(صفحه7)




آرتروز درمان‌پذیر شد
یک گروه تحقیقاتی دانشگاه«یوسی‌ال» لندن اعلام کرد توانسته دارویی را تولید کند که بیماری آرتروز مفاصل را بهبود بخشد و حتی به‌طور کامل آن را درمان کند. بیماری آرتروز مفاصل از جمله بیماری‌های شایع در انگلیس است و گفته می‌شود حدود 750هزار نفر در این کشور از این بیماری رنج می‌بزند. روزنامه تایمز چاپ لندن دراین‌باره نوشت: به دنبال تایید اثر رضایت‌بخش این دارو روی 20 بیمار مبتلا به آرتروز قرار است یک گروه بین‌المللی اقدام به آزمایش این دارو کند. داروی ابداعی آنان قادر است سلول‌های B را که باعث آرتروز می‌شود، نابود کند.(صفحه 12)‌



کاسپاروف شکست خورد
گری کارسپاروف، قهرمانی که حدود 15سال بر قله شطرنج جهان ایستاده بود، پنجشنبه در برابر شاگرد خود تسلیم شد و عنوان جهانی‌اش را از دست داد.
کاسپاروف که بعد از آناتولی کارپف اقتدار خود را بر شطرنج جهان آغاز کرده بود برای دفاع از عنوان جهانی خود در شهر لندن دیدارهایش را با ولادیمیر کرامینک، شاگرد سابق خود آغاز کرد.کاسپاروف که از آغاز دیدار ضعف‌های خود را نشان داد بعد از یک تساوی در دور دوم از حریف 25ساله‌اش شکست خورد.(صفحه15)