ماجرای نفتكش‌های ایرانی و تهدید پوچ آمریكایی‌ها در مستند «نفت و خون»

ماجرای نفتكش‌های ایرانی و تهدید پوچ آمریكایی‌ها در مستند «نفت و خون»


مستند سینمایی «نفت و خون» به كارگردانی مصطفی شوقی و تهیه‌كنندگی مهدی مطهر با محوریت اتفاق تاریخی بزرگ ایران كه كمتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت، عصر چهارشنبه رونمایی شد.
به گزارش جام‌جم، مراسم رونمایی مستند سینمایی نفت و خون عصر روز چهارشنبه 14آبان با حضور رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و احمد سبحانی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، در كافه نخلستان سازمان اوج برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مصطفی شوقی، كارگردان نفت و خون در سخنانی اظهار كرد: به دلیل ضرورت نیاز بود تا مراسم رونمایی این مستند در چنین شرایطی برگزار شود چرا كه نفت و خون درباره ماجرایی است كه حداقل برای ما ایرانی‌ها در میان انبوه اخبار بد و ناگوار 8-9 ماه اخیر خیلی مورد توجه قرار نگرفته و این خبر خیلی خوب در میان حجم عظیمی از اخبار بد و ناگوار گم شد.
وی افزود: مستند نفت و خون درباره یك افتخار بزرگ برای ایران است و آن هم به مقصد رسیدن نفتكش‌های ایرانی به ونزوئلا، بدون كوچك‌ترین آسیبی است. در ساخته شدن این مستند دو نفر نقش تعیین‌كننده داشتند، اول آقای رستم قاسمی كه عملا قهرمان این قصه و ماجراست و نفر دوم احسان محمدحسنی كه ایده ساخته شدن این مستند متعلق به او بود و در كنار این دو نفر باید از مهدی مطهر به عنوان تهیه‌كننده كار تشكر كنم. نفت و خون هفتمین تجربه مشترك ما محسوب می‌شود.
این مستند هفته آینده در یكی از شبكه‌های سیما پخش خواهد شد.