کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 مخزن سوخت هنگام تخلیه بنزین در بزرگراه  دوران تهران منفجر شد و یک مصدوم برجای  گذاشت. مجتبی  خالدی‌، سخنگوی اورژانس  کشور   در این‌باره به جام‌جم گفت : ساعت 18 دیروز دوشنبه ، وقوع انفجار در جایگاه سوخت  میدان تره‌بار مرکزی خیابان پیروزی  به اورژانس گزارش شد . زمانی که امدادگران در محل حاضر شدند ، مشاهده کردند مخزن تانکر سوخت آتش گرفته و دچار انفجار شده  است. آتش‌نشان‌ها  شعله‌های آتش را  خاموش کردند.    این حادثه کشته‌ای  در برنداشت و فقط یک نفر از ناحیه سر به‌خاطر اصابت ضربه مصدوم شد که برای ادامه درمان به بیمارستان   انتقال یافت.
  همچنین   آتش‌نشانی نیز اعلام کرد که این حادثه هنگامی رخ داده که راننده  تانکر در حال تخلیه بنزین  در بزرگراه  دوران بود.  
 بیست و یک نفر از ساکنان مجتمع مسکونی در یافت‌آباد تهران که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، با حضور آتش‌نشانان نجات یافتند. این آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی چهار طبقه، ۲۰ واحدی در یافت‌آباد بلوار الغدیر خیابان باقری رخ داد. آتش‌نشانان برای امدادرسانی در محل حاضر شدند. بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان نشان می‌داد که آپارتمان 60 متری در طبقه اول آتش گرفته و آتش در حال سرایت به دیگر طبقات است. لوازم داخل خانه سوخته بود. ساکنان ساختمان در میان دود و آتش گرفتار شده بودند که گروهی از آتش‌نشانان به خاموش کردن شعله‌های آتش پرداختند و گروهی برای خارج کردن بقیه افراد حاضر در محل اقدام کردند. آتش‌نشانان، بیست و یک نفر از ساکنان که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند را نجات دادند.
اعضای دو گروه موسیقی و پدر داماد در مراسم عروسی در رومشکان بازداشت شدند. در یک مجلس عروسی هنرمندان دو گروه موسیقی غیربومی همراه پدر داماد به خاطر بی‌توجهی به تذکرات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هنگام اجرای جشن با هماهنگی محاکم قضایی رومشکان بازداشت شدند. یک دستگاه خودرو همراه آلات موسیقی، توقیف شد.
متهمانی در آبگرم قزوین با استفاده از حکم مجازات جایگزین محکوم به خرید هفت دستگاه تبلت و هدیه آن به دانش‌آموزان شدند. این متهمان به‌دلیل ارتکاب جرایمی از جمله تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی، اخلال در نظم عمومی و... به تحمل حبس محکوم شده بودند که قضات دادگاه تصمیم گرفتند مجازات آنها را به حبس جایگزین تغییر دهند. بنابراین مجازات حبس آنها به همکاری با کمیته امداد برای خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموز نیازمند تبدیل شد.
 زن نیشابوری به دلیل مرگ کرونایی شوهرش خودکشی کرد و به زندگی‌اش پایان داد. بر اساس گفته‌های فرزندان این زن به پلیس نیشابور، حدود ۲۰ تا ۲۵ روز قبل شوهر وی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و به دلیل وابستگی عاطفی شدیدی که به وی داشته، او افسرده شده و خود را به دار آویخته و به زندگی پایان داده است.
ریزش کوه در آستارا باعث تخریب مدرسه کانکسی شد. ریزش کوه باعث مسدود شدن مسیر روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا و تخریب یک مدرسه کانکسی در آن روستا شد. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و فقط مدرسه بچه‌ها تخریب شد.
دختر 15 ساله دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد. جسد او را خانواده اش یافتند و معلوم نیست که چه انگیزه‌ای باعث شده این دختر نوجوان به زندگی‌اش پایان دهد. پلیس رامهرمز در این باره در حال تحقیق است.
 مرد جوان که برای سرقت به اداره برق غرب تهران رفته بود، بر اثر برق‌گرفتگی فوت شد.  ساعت 21 شامگاه یکشنبه بیست‌وپنجم آبان امسال مردی برای ورزش و پیاده‌روی به یکی از محله‌های غرب تهران رفته بود که مشاهده کرد در پشت ساختمان اداره برق مردی حدود 35ساله کنار جدول خیابان افتاده است. او که به این موضوع مشکوک شده بود با پلیس 110 تهران تماس گرفت. در ادامه ماموران کلانتری شهرزیبا برای بررسی ماجرا در محل حاضر شدند. ابتدا از مسؤولان اداره برق تحقیق کردند که معلوم شد فرد فوت‌شده از کارکنان آنجا نبوده است. در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد او قصد سرقت کابل‌های برق از اداره برق را داشته که موفق نشده و بر اثر برق‌گرفتگی فوت شده است. جسد با هماهنگی قضایی مصطفی واحدی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد. دستور شناسایی خانواده سارق فوت‌شده و تحویل جسد به آنها صادر شد.