تزار  پر   افتخار

آلکنوی روس، سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد

تزار پر افتخار

 ولادیمیر آلکنو؛ از حالا این مرد روس سرمربی والیبال خواهد بود، اما فعلا به ایران نخواهد آمد. یکی دو ماه پیش از  ریزودرشت توافقات انجام شده و نحوه همکاری آلکنو با فدراسیون ایران نوشتیم و حالا این مساله قطعیت پیدا کرده که سرمربی مشهور روسی در المپیک هدایت والیبالیست‌ها را بر عهده خواهد گرفت.
 فروردین‌ماه به ایران می‌آید
سال 1400 آلکنو به ایران خواهد آمد تا ازنزدیک کارها را برای المپیک در دست بگیرد. یعنی قرارداد او چیزی در حدود چهار ماه ارزش مفید خواهد داشت. یعنی سرمربی آینده تیم‌ملی قرار نیست لیگ والیبال را از نزدیک نگاه کند و بنا به گفته کمیته فنی، مربیان ایرانی اسامی و شرایط بازیکنان را به سرمربی تیم‌ملی اعلام خواهند کرد!
این می‌تواند عجیب‌ترین موضوع برای تیمی باشد که قرار است با سرمربی جدید در المپیک شرکت کند. یک مربی که هیچ شناختی از والیبال ایران و بازیکنان ندارد و قرار است با آنها در میدان بزرگی مثل المپیک شرکت کند.
 دستمزدی که آلکنو می‌گیرد برای چهار  ماه زیاد نیست؟
فدراسیون والیبال رقم قطعی توافق با آلکنو را اعلام نکرده است اما همه می‌دانند که او یکی از مربیان مطرح جهان است و رقم قرارداد بالایی دارد. اگر بنا را بر قیاس با ولاسکو بگذاریم پیرمرد آرژانتینی تقریبا ماهی 17 هزار یورو از فدراسیون ایران حقوق می‌گرفته است. بدون شک آلکنو اگر از ولاسکو بیشتر نگیرد کمتر هم نخواهد گرفت. فرض را اگر بر همان ماهی 17 هزار یورو بگذاریم، می‌شود تقریبا ماهی 600 میلیون تومان!
 قرارداد را فرستاده‌اند امضا کند
همه کارهای مربوط به قرارداد آلکنو انجام شده است و این قرارداد برای سرمربی ارسال شده تا پس از امضا همه چیز نهایی شود. طبق توافقات انجام شده فروردین ماه آلکنو به ایران می‌آید تا کار خود را به عنوان سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران آغاز کند.


داورزنی: آلکنو، نوروز در ایران خواهد بود
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ضمن تایید توافق نهایی با ولادیمیر آلکنوی روس می‌گوید:«روز دوشنبه قرارداد را برای آلکنو ارسال کردیم تا پس از امضا همه چیز رسمی شود. در قرارداد آلکنو همه جوانب و مقررات حقوقی رعایت شده است و نهایتا تا پایان هفته این قرارداد رسمی خواهد شد. البته ما جذب آلکنو را تمام شده می‌دانیم اما باید قرارداد بین دو طرف امضا شود تا رسمی شود.»
داورزنی با وعده این‌که آلکنو عید نوروز به ایران خواهد آمد، ادامه داد:« قرار است او نوروز سال آینده به ایران بیاید. البته آلکنو کارش را به محض امضای قراردادش آغاز خواهد کرد و به بررسی و ارزیابی حریفان ایران در المپیک توکیو خواهد پرداخت.»