«سزای» بازیگر خوش ‌قد‌و‌بالا

«سزای» بازیگر خوش ‌قد‌و‌بالا

لیام نیسن که این روزها در کنار بازیگران جوان سینما به‌دنبال گرفتن لقب قهرمان اکشن روی پرده سینماست، در یک اکشن دلهره‌آور جدید با نام «سزا» بازی می‌کند. این فیلم نسخه انگلیسی زبان و دوباره‌سازی شده یک اثر موفق اسپانیایی است. نسخه اصلی را نیمرود آنتال سال 2015 کارگردانی کرد و به احتمال بسیار زیاد، پشت دوربین نسخه انگلیسی‌زبان هم، خود او قرار خواهد گرفت. سزا حال و هوایی شبیه اکشن دلهره‌آور پرفروش «سرعت» کیانو ریوز و ساندرا بولاک دارد و تیم دونفره اندرو بالدوین و کریس سلمان‌پور، وظیفه نگارش فیلمنامه نسخه تازه را دارند.
در داستان فیلم، نیسن نقش بازرگانی را به‌عهده می‌گیرد که متوجه بمبگذاری یک تروریست در ماشین در حال حرکت او می‌شود. خانواده این تاجر داخل ماشین هستند و اگر سرعت آن کم شود، منفجر شده و تمام سرنشینانش را به کشتن می‌دهد. تاجر بخت‌برگشته باید راهی برای توقف امن و بی‌خطر ماشین پیدا کند. طبیعی است که بعد از توقف ماشین، تاجر باید تروریست را پیدا کرده و به سزای عملش برساند!
گروه سازنده بهار سال جدید میلادی را به‌عنوان زمان شروع کار فیلمبرداری تعیین کرده‌اند. بخش اعظم صحنه‌های فیلم در یک بزرگراه و با ماشینی در حال حرکت، فیلمبرداری خواهد شد. هزینه تولید سزا حدود 50 میلیون دلار برآورد شده است. اکشن قبلی نیسن «دزد شریف» با هزینه‌ای 40 میلیون دلاری تهیه شد و در اکران عمومی نزدیک 30 میلیون دلار فروش کرد. این فیلم دو ماه قبل و در شرایط کرونایی روی پرده سینماها رفت. به همین دلیل، سازندگانش از این رقم فروش راضی به نظر می‌رسند. در داستان فیلم، نیسن دزد سابقه‌داری است که بعد از آشنایی با یک خانم کارمند، تصمیم می‌گیرد حرفه سرقت را رها و زندگی شرافتمندانه‌ای در پیش
 بگیرد./ هالیوود ریپورتر