ترس وارنر از شکست اکران اینترنتی

ترس وارنر از شکست اکران اینترنتی

اقدام تازه مدیران کمپانی برادران وارنر هم باعث تعجب عمومی شده و هم اعتراضات زیادی را بین دست اندرکاران سینما راه انداخته‌است. این کمپانی چند روز قبل رسما اعلام کرد تعداد زیادی از محصولات پرسروصدای جدید خود را بجای نمایش عمومی در سینماها راهی پخش استریم و اینترنتی خواهدکرد. دلیل این امر هم بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش است که در کار اکران عمومی فیلم‌ها خلل بزرگی وارد کرده‌است.
برادران وارنر هم مثل بقیه کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی، طی چند ماه اخیر نمایش عمومی کارهای بلاک باستر خود را چند بار به عقب انداختند تا شاید با رفع محدودیت‌ها و طبیعی شدن زندگی مردم، بتوانند آنها را روانه پرده سینماها کنند. اما ادامه دار شدن دوران قرنطینه و وحشت مردم عادی از حضور در سالن‌های نمایش (که با درخواست مسؤولان کشورها برای ماندگاری درخانه و اجتناب از حضور در مراکز عمومی همراه بود) کار کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی را خراب کرد. برادران وارنر هم مثل دیگر همکارانش، با تعدادی فیلم روی دست مانده روبه‌روست و باید فکری به حال آنها بکند!
مدیران این کمپانی در اقدامی ناگهانی اعلام کردند فیلم‌هایی چون «واندروومن 2» و «دون» را از طریق شبکه اچ بی او در معرض دید تماشاگران و علاقه‌مندان قرار خواهند داد. این در حالی است که برای تولید این فیلم‌ها هزینه‌هایی بالای 150میلیون دلار صرف شده‌است. دست اندرکاران سینما هم از یک سو مایل هستند فیلم‌هایشان روی پرده سینماها اکران شود و از سوی دیگر از نظر مالی نگران آن هستند که اکران اینترنتی باعث ضرر مالی‌شان بشود. البته اعتراضاتی که صورت گرفت، باعث شد برادران وارنری‌ها کمی عقب‌نشینی کرده و بگویند این فیلم‌های جنجالی را همزمان هم اکران عمومی خواهند کرد و هم پخش استریم. اما دقیقا معلوم و مشخص نیست آخر و عاقبت تصمیم مدیران برادران وارنر چه خواهد شد./ کولیدر