مرور و عبور

مرور و عبور

رضازاده، بهترین وزنه‌بردار سال2000
حسین رضازاده، قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک سیدنی به عنوان بهترین وزنه‌بردار جهان در سال جاری میلادی و نیز المپیک سیدنی معرفی شد.
علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که در اجلاس بین‌المللی وزنه‌برادری در شهر آتن شرکت کرده بود، گفت: مسؤولان این فدراسیون به دلیل عملکرد مطلوب وزنه‌برداران کشورمان در طول چند سال اخیر، لوح یادبودی به مسؤولان ایرانی و حسین رضازاده اهدا کردند.( صفحه 15)


پیکان هم پیکان‌های قدیم
غلام‌حیدر ابراهیم‌بای سلامی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد: ایران خودرو هم اکنون انحصار بازار تولید را در اختیار دارد. این شرکت نباید دستمزد و انرژی ارزان و بازار انحصاری را در راستای احجاف به مردم استفاده کند. وی با اشاره به این که ایران خودرو با چه مجوزی وسیله نقلیه نامرغوب را به مردم با بالاترین قیمت می‌فروشد، اظهار کرد: وضعیت کنونی ایران خودرو نشان می‌دهد کمیت محصولات افزایش یافته اما از کیفیت کاسته شده است.
شافعی، وزیر صنایع اما گفت ایران خودرو تنوع تولید دارد ولی باید کاستی‌ها را جبران کند.
وی درباره گزارش اخیر شرکت کنترل هوا که گفته پیکان‌های20سال قبل از پیکان‌های صفر، کمتر هوا را آلوده می‌کنند، گفت: این شرکت وابسته به شهرداری است و صلاحیت چنین اظهارنظری ندارد. (صفحه 13)



نظر رهبر انقلاب درباره سروده‌های دوران انقلاب
آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از شاعران با ایشان بر لزوم تعمق شاعران در معنا و ترکیب، مضمون و انسجام محتوایی سرودها تاکید کردند.
ایشان در بخشی از سخنانشان فرمودند: در اشعار برخی شاعران جوهره احساس می‌شود و بعضی سروده‌های دوران انقلاب از هر لحاظ کامل و غنی است.
ایشان به لزوم تعمق شاعران در معنا، ترکیب، مضمون و انسجام محتوایی سروده‌ها اشاره کرده و درباره تاثیر متقابل شعر و زبان افزودند: گسترش صرفا کمی شعر ممکن است برخلاف انتظار به گسترش و ارتقای زبان فارسی منجر نشود؛ بنابراین باید از ظرفیت تاثیرگذاری متقابل شعر و زبان فارسی به گونه‌ای استفاده کرد که این دو مقوله هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد کنند. ( صفحات یک و 16 )




ادعای آمریکا درباره برنامه تسلیحاتی ایران
مقام‌های آمریکایی همچنان ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به فناوری موشک را تکرار می‌کنند.
به گزارش ایرنا، ریچارد راث، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: توقف انتقال فناوری موشکی چین و کره‌شمالی به ایران تاثیر اندکی بر برنامه‌های موشکی ایران خواهد داشت. ممکن است عدم همکاری این دو کشور با ایران سرعت توسعه برنامه‌های موشکی ایران را کاهش دهد، اما با وجود روسیه، ایران به سمت موشک‌های شهاب سه، چهار و پنج پیش خواهد رفت. (صفحه13 )



عرضه پتروشیمی اصفهان در بورس لندن

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان اعلام کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سهام شرکت در بورس لندن عرضه شود.
مهندس مسعود جمشیدی گفت: نرخ سهام مورد نظر هنوز تعیین نشده است. کل تولیدات قابل فروش تا پایان امسال به 111هزار تن خواهد رسید. این رقم سال گذشته 176هزار تن بوده است.
به گفته وی، بهای مواد پتروشیمی سال آینده 10درصد افزایش خواهد داشت و تغییر نرخ نفت و عرضه و تقاضا بهای مواد پتروشیمی را تغییر می‌دهد.( صفحه 4 )