کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

راننده پژو ۲۰۷ كه متهم است در تصادف عمدی با مردی، مرگ او را رقم زده، پس از محاكمه به دیه و زندان محكوم شد. قضات دادگاه كیفری یك استان تهران، عمل متهم را قتل عمد ندانستند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، این حادثه ساعت ۹ شب هشتم اسفند سال گذشته، در خیابان ولی‌عصر(عج) مقابل خبرگزاری ایرنا رخ داد. به گفته شاهدان این ماجرا، راننده پژو ۲۰۷ با سرعت زیادی با علیرضا برخورد كرد و او پس از چند متری كه روی كاپوت ماشین قرار داشت، با حركات زیگزاگی راننده به گوشه خیابان پرتاب شد كه به خاطر شدت جراحات جان باخت. در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران، اولیای دم درخواست قصاص كردند. متهم هم در دفاع از خود گفت: راننده سراتو فكر كرد من می‌خواهم سد راهش شوم و از دستم عصبانی شد و به تعقیب من پرداخت. او بعد از این‌كه داخل كوچه بن‌بستی پیچیدم، به تعقیبم پرداخت و در انتهای كوچه از ماشین پیاده شد. می‌خواستم از دست او فرار كنم اما قصدی برای زیر گرفتن او نداشتم.
قضات دادگاه بعد از رسیدگی به این پرونده، متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه كرده و او را به هشت سال زندان و پرداخت دیه به اولیای دم محكوم كردند.
 دو کارگر در معادن سنگان دچار حادثه شده و فوت کرد‌. بامداد دیروز‌، دو کارگر شرکت پیمانکاری ایمن‌سازان توچال هنگام تمیز کردن دستگاه سپراتور بودند که به درون قیف این دستگاه رفته و با ریزش خاک، مدفون و فوت شدند.
 مرد ۲۸ ساله‌ای که اقدام به گروگانگیری مسافران اتوبوس شرکت واحد در شهرک فاطمیه قم کرده بود دیروز صحنه گروگانگیری را بازسازی کرد. او در جریان بازسازی صحنه جرم خود گفت: معتاد به شیره تریاک هستم.شامگاه بیست و پنجم آبان امسال‌، همسربرادرم رابه بهانه خرید مایحتاج زندگی سوارخودرویم کردم که بعد از ساعاتی با هم دعوایمان شد. از وی خواستم اشتباهات گذشته را پایان دهد که دست‌بردار نبود و با شدت گرفتن درگیری با سلاحی که داشتم به او شلیک کرده و وی را به قتل رساندم.
وی افزود: جسد او را در حوالی بلوار فردوسی و در مکانی خلوت رها کرده و در تماس تلفنی با برادرم موضوع را به او گفتم و خواستم برای برداشتن جسد برود. روز گروگانگیری با به همراه داشتن سلاح سوار اتوبوسی در شهرک فاطمیه شدم و با کم شدن تعداد مسافران از راننده خواستم خودرو را متوقف کند. در تماس با پلیس هم قصدم برای گروگانگیری را اطلاع دادم. برادرانم که به دیدنم آمدند با بغل کردن من، دستانم را به سمت آسمان گرفتند و پس از خلع‌سلاح مرا به ماموران تحویل دادند. نمی‌خواستم به کسی آسیبی  برسد و فقط می‌خواستم خانواده‌ام را ملاقات‌ کنم.   این در حالی است که حجت‌الاسلام و‌المسلمین قریب، دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به سابقه‌دار بودن‌ متهم اعلام کرد که درخواست دادستانی، اشد مجازات و تعیین حکم محاربه برای متهم است.