گروگانگیری با طمع اخاذی 2 میلیاردی

گروگانگیری با طمع اخاذی 2 میلیاردی

سه مرد که با طمع اخاذی دو میلیاردی مرد جوانی را به گروگان گرفته بودند، در کمتر از 10 ساعت دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح روز شنبه بیست و دوم آذرماه مرد میانسالی هراسان و مضطرب با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران از ربوده شدن پسرش توسط افراد ناشناس خبر داد. این مرد در شکایتش به ماموران گفت: مردی امروز با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی او باید دو میلیارد تومان پرداخت کنیم. وقتی با تلفن پسرم تماس گرفتم، متوجه شدم این ماجرا صحت دارد و پسرم را ربوده‌اند. به همین خاطر به کلانتری آمدم تا شکایت کنم.
پس از این شکایت، تیم عملیات کلانتری نیاوران تحقیقات در این باره را آغاز کرده و با ردیابی‌های تخصصی متوجه شدند مرد آدم‌ربا پسر 33 ساله‌ای به نام اشکان است. رد اشکان در حوالی اقدسیه پیدا شد و ماموران او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: با دو همدستم چند روز پیش این نقشه را کشیدیم، امروز صبح هنگامی که سوژه از خانه خارج شد او را تعقیب کرده و در محلی خلوت به زور او را سوار خودروی خود کردیم. بعد هم در تماس با خانواده‌اش دو میلیارد تومان درخواست کردیم.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران در این باره گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات، مخفیگاه هر دو همدست متهم نیز شناسایی و ماموران آنجا را محاصره کرده و دو متهم دیگر را هم دستگیر کردند. گروگان نیز در کمتر از 10 ساعت
آزاد شد.