کیف پر از طلا دزدان را شوکه کرد

سارقان کیف‌قاپ فکر نمی‌کردند در کیفی که سرقت کردند 17میلیارد تومان طلاست

کیف پر از طلا دزدان را شوکه کرد


سارقان کیف‌قاپ وقتی کیف دو مرد طلافروش را به مخفیگاهشان بردند با دیدن 14کیلو در آن شوکه شدند. ارزش طلاهای سرقتی 17میلیارد تومان بود که دزدان هنگام ذوب کردن آنها دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سه سارق قاپ‌زن که چندین بار به این اتهام دستگیر و روانه زندان شده‌بودند ، بعد از آزادی تصمیم‌گرفتند سراغ طلافروش‌ها بروند و کیف‌های حاوی طلای آنها را سرقت کنند. یکی از اعضای باند که سابقه کار در بازار طلافروشان را داشت ، در بازار طلافروشان تهران می‌گشت تا طلافروشان کیفی را شناسایی کند. او حدود یک ماه قبل متوجه شد دو طلافروش از بازار تهران مقداری طلاخریده و قرار است آن را به یکی از استان‌های شمال‌غرب کشور انتقال دهند. موضوع را به همدستانش خبر داد و سه نفری با موتور به تعقیب طلافروشان پرداختند.  
دو طلافروش برای این‌که همه چیز را عادی نشان دهند با تاکسی در شهر تردد می‌کردند و ساعت 9 شب بعد از پیاده‌شدن از تاکسی در میدان صادقیه ، داخل خیابان خلوتی شدند. خلوتی و تاریکی خیابان ، شرایط را برای دزدان آماده کرد و آنها با چاقو به دو طلافروش حمله کرده و بعد از کتک زدن آنها ، با سرقت کیف طلا به سمت مخفیگاه‌شان رفتند.  وقتی به آنجا رسیدند با صحنه‌ای روبه‌رو شدند که فکرش را هم نمی‌کردند. داخل کیف 14کیلو طلا و جواهر بود. آنها با این سرقت یک شبه پولدار شده بودند. طلاها را بین خود تقسیم کرده و برای این‌که راحت آنها را بفروشند ، تصمیم گرفتند طلاها را ذوب کرده و به شمش تبدیل کرده و بفروشند. با فروش یک کیلوی آن نیز یک میلیارد و 200میلیون تومان به جیب زدند.
این خوشی البته برای آنها یک ماه دوام آورد و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران با ردیابی های تخصصی چهره زاغ‌زن باند را به دست آورده و با بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار او را شناسایی کردند. با افشای هویت این سارق ، کارآگاهان دو همدست دیگرش را هم شناسایی کردند. هر سه متهم که از دزدان سابقه‌دار بودند ، در خانه‌ای در حومه تهران مشغول ذوب کردن طلاها بودند که پلیس را بالای سر خود دیدند.
سردار لطفی ، رئیس پلیس‌آگاهی‌تهران در این‌باره گفت: متهمان در جریان تحقیقات به 50فقره سرقت دیگر اعتراف کردند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.