ربودن فامیل دور در پوشش مامور پلیس

ربودن فامیل دور در پوشش مامور پلیس

مرد جوان وقتی نتوانست بدهی‌اش را بدهد، سه مرد را اجیر كرد تا طلبكار را در پوشش مامور پلیس ربوده و از او اخاذی كنند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، چندی پیش زنی هراسان و نگران از سرنوشت شوهرش، به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران رفت و گفت: مرد بنگاهداری از ملارد به شوهرم زنگ زد كه برای باغش مشتری آمده و تا ساعت 17 عصر آنجا باشیم. ما سوار پژوی‌مان شده و به‌راه افتادیم. در میانه راه یک مرد موتورسوار و دو نفر كه سرنشینان پژو405  بودند، راه‌مان را سد كردند. بی‌سیم و سلاح داشتند و می‌گفتند پلیس مواد مخدر هستند. گفتند به آنها گزارش شده در حال حمل مواد هستیم، هرچه گفتیم اشتباه می‌كنند، قبول نكردند.
وی افزود: یكی از آنها مرا پیاده كرد و نفر بعدی سمت چراغ خودرو رفت و بعد همراه مواد آمد و همسرم را به خاطر حمل موادمخدر با خود بردند.  چند ساعت بعد وقتی به شوهرم زنگ زدم، مردی جواب داد و گفت كه شوهرم گروگان‌شان  است و  برای آزادی‌اش باید یك میلیارد تومان یا معادل آن دلار و طلا بپردازیم، در غیر این صورت من و دختر خردسال‌مان كشته می‌شویم. با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات پلیسی  ادامه داشت تا این‌كه 300 دقیقه بعد از این ماجرا، مرد گروگان به اداره پلیس آمد و گفت: آدم‌رباها پلیس‌های قلابی بودند و مرا ربوده بودند. آنها قولنامه‌ای جعلی درست كرده، به‌زور امضای من را پای آن زدند و تمام اموالم را به نام خودشان كردند.
در ادامه یكی از متهمان دستگیر شد و مدعی شد طراح این آدم‌ربایی مردی به نام فرشید، از بستگان همسر شاكی بوده است.
باتوجه به گفته‌های او فرشید چند روز پیش بازداشت و در تحقیقات مدعی شد كه چون شاكی صد میلیون تومان به او بدهكار بوده، این كار را انجام داده، اما با تحقیق از شاكی مشخص شد فرشید دروغ می‌گوید و شاكی از او طلبکار بوده است.
فرشید در تحقیقات گفت: به خاطر بدهكاری تصمیم به این كار گرفتم. موضوع را به دوست خلافكارم گفتم و قرار شد شاكی را ربوده و از او اخاذی كنیم. نشانی شاكی را به او و همدستانش دادم. ابتدا قرار بود وارد خانه‌اش شوند و او را بربایند كه به خاطر حضور خانواده‌اش نشد. بعد به بهانه وجود مشتری برای باغش او را از خانه بیرون كشیدیم و در میانه راه دوستانم در پوشش مامور او را ربودند.
با اعتراف وی، یكی از آدم‌رباها دستگیر شد و تحقیقات برای دستگیری دو متهم دیگر ادامه دارد.