صهیونیست‌تر از حاکمان خانه عنکبوت

صهیونیست‌تر از حاکمان خانه عنکبوت

علی فهیم‌دانش کارشناس حقوق بین‌الملل و رسانه


آخرین روزهای سال میلادی 2020 در حال سپری شدن است ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، فرصتی است برای نگاه به نفوذ اوانجلیست‌ها و صهیونیست‌های مسیحی در بدنه حاکمیتی آمریکا، جریانی که بسط و گسترش حمایت از تل‌آویو را به‌رغم تضاد آن با منافع ملی آمریکا و حتی با تحریف مسیحیت دنبال می‌کنند.
در آمریکا، کشوری تاسیس یافته توسط فراریان از گیوتین و تعصبات دینی اروپا، فرقه‌ای در داخل پروتستانیسم که گرویدن به کتاب مقدس (انجیل و عهد عتیق، کتاب مقدس یهودیان) را شعار خود قرار داده‌اند، نقش مهمی را داراست. آنها معتقدند مسیحیت در نهایت بر جهان حاکم خواهد شد و پس از آن روز قیامت فراخواهد رسید. حکومتی که برای تحقق آن زمان زیادی نیاز است، ولی اوانجلیست‌ها باید این روند را تسریع کنند و بر این اساس معتقدند یهودیان قوم برگزیده‌اند و مسیحیان باید برای رسیدن آنها به‌حق ادعایی نسبت به سرزمین موعود حمایت‌شان کنند. روندی که موجب تسریع حاکم شدن اوانجلیسم بر کل جهان می‌شود. به جهت همپوشانی شش مرحله از هفت مراحلی که اوانجلیست‌ها برای حاکم شدن مسیحیت بر کل جهان و برپاشدن قیامت احصا می‌کنند با اهداف صهیونیست جهانی و سوق دادن بشریت به سوی فاجعه به اوانجلیست‌ها مسیحیان صهیونیست گفته می‌شود.
مراحلی که در آنها، یهودیان به سرزمین فلسطین بازگشته و دولت بزرگ اسرائیل را تشکیل می‌دهند، پیام انجیل به کل جهان ارسال شده و پس از دوره‌ای فاجعه‌بار، حضرت عیسی(ع) برای دومین بار به دنیا خواهد آمد، جنگ مرگبار جهانی آرماگدون به رهبری اوانجلیست‌ها به‌وقوع خواهد پیوست و در پایان آن، اوانجلیسم بر جهان حاکم و قیامت برپای خواهد شد.
جمعیت بیش‌از 90 میلیون نفری اوانجلیست‌ها در عرصه سیاسی و بروکراسی این کشور از نقش مؤثری برخوردارند. رؤسای جمهور آمریکا و معاونان آنها یا خود اوانجلیست بوده‌اند یا متاثر از جمعیت عظیم رای‌دهنده اوانجلیست قرار داشته و دارند و ناگزیر برخی از تصمیمات مهم و کلیدی که در کاخ سفید گرفته شده، به این فرقه مربوط است. فرقه‌ای که تاثیر خود را در تصمیمات زمامداران کاخ سفید گذاشته و خواهند گذاشت. غیر از این‌که جمهوریخواه یا دموکرات زمامدار باشد، همان‌طور که اوبامای دموکرات تاکید کرده، امنیت اسرائیل خط قرمز کاخ سفید است. نمود این راهبرد کلان در اقدامات همچون روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی را با دولت غاصب تل‌آویو دنبال کرده و استفاده از تمامی ظرفیت‌های حتی غیرقانونی و نامشروع برای تحت فشار قراردادن ایران، واضح و روشن است. اوانجلیست‌ها معتقدند اراده خدا بر این است که اسرائیل مایه برکت سایر ملل باشد، آنها تمام مسلمانان را دشمن خود می‌دانند و در نوعی خود برتر‌بینی گرفتارند، آنها همه چیز را به خدمت می‌گیرند تا اسرائیل از نیل تا فرات گسترش یابد. برای این‌که استعمار فکری و سیاسی و اقتصادی آنها از سر ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان برداشته شود، باید مقاومت کرد. لازمه آن، ارتقای جبهه مقاومت به صورت روزافزون از لحاظ فکری و مکتبی است. باید در بعد بین‌المللی و داخلی ضرورت مقاومت تبیین شود، حقوق بین‌الملل از حق ملت‌های تحت سلطه حمایت می‌کند، مقاومت مصداق تروریست نیست و تنها راه برای مقابله با اشغالگری صهیونیسم و حامی تروریست آن، آمریکاست که باید از ظرفیت‌های حقوقی بین‌المللی بهره برد. دولت گامبیا در قضیه کشتار مسلمانان روهینگیا، علیه میانمار به دیوان بین‌المللی دادگستری مراجعه و طرح دعوی می‌کند. نشان دادن چهره واقعی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در واشنگتن و عمق عداوت و دشمنی آنها با اسلام و ایران و عمق سرسپردگی به صهیونیسم، ضمن خنثی‌کردن وسوسه‌های شیطانی، مردم ما را در راه نورانی‌ای که انتخاب کرده‌اند، استوار‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد.