رونمایی از كتاب «فتنه تغلب» با حضور معاون صدا

همزمان با 9 دی از یك كتاب صوتی رونمایی شد

رونمایی از كتاب «فتنه تغلب» با حضور معاون صدا

در آستانه حماسه ۹ دی از كتاب گویای «فتنه تغلب» با محوریت برخی روایت‌ها، بیانات و اقدامات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص فتنه 88 رونمایی شد. این مراسم با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، مدیران مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، مصطفی غفاری گردآورنده اثر، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مهدی شاملو مدیر «ایران‌صدا» و جمعی از گویندگان رادیو در ساختمان شهدای رسانه ملی برگزار شد. این كتاب شرحی بر سخنان و بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه ۸۸ است كه به همت مجموعه ایران‌صدا به صورت صوتی تهیه و تدوین شده است.
كتاب گویای فتنه تغلب با همكاری مجموعه انتشارات انقلاب اسلامی و شبکه ایران‌صدا تهیه و  در قالب ۱۵ ساعت صوت تدوین شده است.
بخشی‌زاده، معاون صدا ابتدا با قدردانی از توجه خانواده رادیو به امر كتاب و كتابخوانی گفت: «رادیو در حوزه كتاب همیشه پیشرو و فعال بوده ‌است و نسبت به ترویج آن اهتمام ویژه داشته، اكنون نیز با توجه به فعالیت گسترده‌ای كه در حوزه كتاب انجام داده موفق عمل می‌كند.»
وی افزود: «صدای رسانه ملی برای ترویج كتاب و كتابخوانی همواره برنامه‌هایی دارد و سیاست همه شبكه‌های رادیویی مبتنی بر افزایش ضریب نفوذ كتاب و مطالعه در خانواده است تا مخاطب شنیدن این نوع برنامه‌ها، تصویر مطلوبی از كتاب و كتابخوانی برایش ترسیم شود.»
معاون صدا استفاده از شیوه‌های غیرمستقیم، به‌ویژه در آثار نمایشی و صوتی رادیو را یكی از بهترین شیوه‌ها برای تبلیغ كتابخوانی دانست.
بخشی‌زاده خاطرنشان كرد: «رادیو ۳۶ عنوان برنامه تخصصی با محوریت كتاب در هفته روی آنتن می‌برد كه در طول هفته ۱۱۹ برنامه با همین مضمون تكرار می‌شود.»
وی با اشاره به انتشار كتاب صوتی فتنه تغلب در شبكه ایران‌صدا گفت: «كتاب فتنه تغلب در سه فصل به موضوع فتنه 88 می‌پردازد. مصاحبه با دست‌اندركاران و عوامل انتخابات، بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب كه حاوی درس‌هایی ماندگار از این دوران حساس است و اسناد و مصاحبه‌هایی كه ادعای تقلب را تحلیل كرده و درباره چگونگی این فتنه‌، مكتوباتی را منتشر می‌كند.»
معاون صدا با تأكید بر این نكته كه راه رادیو برای این‌گونه فعالیت‌ها همچنان باز است، تصریح كرد: «هر آنچه درباره عظمت انقلاب اسلامی گفته شود، می‌تواند در رادیو انعكاس پیدا  كند و هر آنچه مقوم انقلاب اسلامی است، برای ما ارزشمند است.»
بخشی‌زاده با اشاره به انتشار این اثر صوتی در آستانه 9 دی‌ماه گفت: «این كتاب به ما یادآوری می‌كند كه كشور ما هشت ماه در شدیدترین لحظات فتنه سوخت اما نگاه رهبر معظم انقلاب درمانگر این لحظات بود كه به ما تسلی داد.»
شاملو، مدیر شبكه ایران‌صدا گفت: «دوستداران حوزه كتاب، حتما مطالعه كتاب كاغذی را در اولویت‌شان قرار می‌دهند اما سبك زندگی جدید آنها را به سمت دیگری سوق داده است. اگر در این مقطع حرف‌های خوبی داشته باشیم اما نتوانیم در قالب محتوا‌های جدید عرضه كنیم، نمی‌توانیم آن را به نمایش بگذاریم که با همراهی انتشارات انقلاب اسلامی و همچنین موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، تصمیم گرفتیم این كتاب را ضبط كنیم.»
وی ادامه داد: «اگر بتوانیم این كتاب را به دایره عمومی‌تری برسانیم، موفق خواهیم بود. این اثر واقعا با هنرمندی تهیه شده و با این‌كه ۱۵ ساعت است اما كسانی كه مشغله‌های خسته‌كننده دارند، می‌توانند در این شرایط بسیاری از ناگفته‌های شنیده‌نشده را بشنوند.»
 بیان ناگفته‌های شنیده‌نشده
در ادامه مدیر «ایران‌صدا» با اشاره به اهمیت صوتی شدن آثار مكتوب گفت: «با همراهی انتشارات انقلاب اسلامی و موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتیم این كتاب را بازخوانی كنیم.»
به گفته شاملو این اثر ماحصل تلاش گویندگان با تجربه رادیوست كه توانسته‌است به‌خوبی حس و حال اثر را به مخاطب منتقل كند. وی با اظهار امیدواری برای انتشار بیشر این اثر گفت: «این کتاب گویا، از امروز به‌صورت رایگان روی اپلیکیشن ایران‌صدا در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دارد و قابلیت استفاده از این محصول برای نرم‌افزارهای اندروید و IOS فراهم شده است.
 لزوم پاسخ به شبهات
در قالب یك كتاب جامع
مصطفی غفاری  و گردآورنده كتاب «فتنه تغلب» گفت: «تغلب به معنای غلبه كردن است، در حالی كه تقلبی كه در سال ۸۸ رخ داد به معنای قلب موضوع است.» وی افزود: «كتاب را در نهایت امانتداری جمع‌آوری كردم و تلاشم این بود كه همه چیز بر مبنای شفافیت بررسی شود.» غفاری با اشاره به این نكته كه سعی شده برخی از موارد برای نخستین بار منتشر شود، افزود: «این اثر روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه ۸۸ است كه انتشارات انقلاب اسلامی در زمستان سال ۱۳۹۷ آن را منتشر كرده ‌‌است. این كتاب شامل ۶۴۰ صفحه است و شمارگان آن در نخستین چاپ آن ۲۰۰۰ بوده است و تاکنون 15بار تجدیدچاپ شده است.»