آمریکا در انتظار  پاسخ جنایت خود باشد

ایرانیان در سالروز شهادت سردار سلیمانی یاد این قهرمان ملی را گرامی داشتند

آمریکا در انتظار پاسخ جنایت خود باشد

مردم ایران اسلامی دیروز به پاس یک عمر مجاهدت قهرمان ملی‌شان، اولین سالگرد شهید سپهبد حاج‌قاسم سیلمانی عزیز و هم‌رزمانش را گرامی داشتند. مهمانان این برنامه در دانشگاه تهران، برخی مسؤولان لشکری و کشوری و محوریت آن مردم بودند.در این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار شد چهره‌هایی چون سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل‌قوا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند. همچنین سیدهاشم صفی‌الدین معاون اجرایی حزب‌ا... لبنان، فالح الفیاض رئیس سازمان الحشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ابراهیم محمد الدیلمی سفیر جدید یمن در تهران و نماینده جنبش انصارا... یمن از مهمانان این مراسم بودند.

احتمال پاسخگویی از داخل آمریکا
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم سالگرد ترور شهید سپهبدقاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان، در دانشگاه تهران بیان کرد: شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود؛ اما مقاومت را از درون خودش شروع کرد. او اهل مقاومت همه‌جانبه از درون خود بود. ویژگی‌های شهیدسلیمانی را در بعد فرماندهی و نظامی خیلی بیان کردند، اما برجسته‌ترین ویژگی، منطقش بود. آنانی که شهیدسلیمانی را به عنوان الگو در برابر خود قرار می‌دهند باید او را در درون خود نهادینه کنند.
قاآنی با بیان این‌که شهیدسلیمانی ولایتمدار بود و بنده به عنوان برادر، ایشان را می‌دیدم، گفت: به بهترین شکل حرف امام گرانقدر و رهبری برایش حجت بود. شما این برجستگی‌ها را در اقداماتی که این شهید داشت، می‌بینید.وی افزود: راه سلیمانی، یک رهبر داشت. بزرگی سردارسلیمانی به این بود که در پرتوی این رهبری حرکت می‌کرد. این رهبری همچنان برقرار است و حمایت از مظلومان ادامه دارد. در فلسطین قهرمان، رزمایش در منطقه‌ای در سالگرد حاج‌قاسم برگزار می‌شود که در گذشته یک تیر شلیک نمی‌شد. همچنین در لبنان، صهیونیست‌ها سه ماه است در ترس و وحشت هستند. امروز در سوریه تقریبا به‌جز آن بخشی که آمریکای جنایتکار اشغال کرده، آزاد شده است.فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در یمن مظلوم و مقتدر می‌بینیم که همچنان حرکت می‌کنند. شما دشمنان دست‌کم30سال به دنبال هدف قرار دادن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بودید. در این دوره کثیف‌ترین آدم با وسوسه‌های رژیم‌صهیونیستی و عربستان سعودی بی‌عقلی کرد. همه دنیا قطعا شما را محکوم خواهد کرد. کسانی که این جنایت را انجام دادند، بدانند در سراسر عالم، هرکجا مردی پیدا بشود، آمادگی دارد نامردهایی که این کار را کردند به سزای اعمالشان برساند.
قاآنی با تاکید بر این‌که مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییر نمی‌کند، بیان کرد: اما شما با این جنایتی که کردید، یک کار دیگری برای همه آزادیخواهان در تمام دنیا درست کردید و مطمئن باشید از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا بشوند که پاسخ جنایت شما را بدهند.



فرمانده كل سپاه:‌ آماده گرفتن انتقام هستیم
سرلشكر حسین سلامی، فرمانده كل سپاه هم در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: آماده گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی و شهدای مقاومت و آزادسازی همیشه مسلمانان از سیطره و سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیای غرب با محوریت و شرارت‌افزایی آمریكایی‌ها هستیم.
به گزارش فارس سلامی افزود: مقاومت جریان دارد، هیچ‌چیز متوقف نشده و بلكه به خاطر خون شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همه شهدای مقاومت با شتاب بیشتری جریان دارد، موج جدید و رویش‌های جدیدی به وجود آمده و سلیمانی‌های بی‌شماری در دنیای اسلام رشد كرده‌اند و قدرت جهان اسلام در حال افزایش است. دشمنان باید فكر خودشان باشند و از این منطقه خارج شوند.فرمانده كل سپاه همچنین درباره تحركات اخیر آمریكا در منطقه عنوان كرد: ایران هیچ نگرانی‌ای ندارد، ما برای دفاع از استقلال، منافع حیاتی و دستاوردهای انقلاب بزرگ‌مان آماده هستیم، این آمادگی را ظرف 41 سال گذشته ایجاد كرده‌ایم و امروز برای رویارویی با هر قدرتی، هیچ مشكل‌، نگرانی و دغدغه‌ای نداریم. ما حرف‌های نهایی خودمان را با دشمنان در میدان نبرد خواهیم زد.وی گفت: آنها برای نجات از كابوس خطرناكی كه حس می‌كنند، دست به سلسله تحركاتی می‌زنند، ولی در هر صورت ما برای هرگونه واكنش آماده هستیم.



زمان و مکان انتقام را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد
سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه هم در این مراسم گفت: از ویژگی‌های شخصیتی حاج‌قاسم داشتن بصیرت بود و کارنامه عملکرد شهیدسلیمانی نشان می‌دهد بصیرت در زندگی او موج می‌زند.
رئیسی با بیان این‌که وصیت‌نامه حاج‌قاسم ولایت‌نامه است، تاکید کرد: تمام فرازهای وصیت شهیدسلیمانی توجه به ولایت است. حاج‌قاسم با تمام وجود به ولایت باور داشت و ولایی بودن در رفتار و سلوک او موج می‌زد.
وی گفت: قومیت و زبان برای حاج‌قاسم تفاوتی نداشت. نگاه شهیدسلیمانی به همه مظلومان و مستضعفان، فارغ از هر قشر، جایگاهی و هر اقلیمی بود.رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: شهید سلیمانی قبل از به شهادت رسیدن به مقام شهود رسید. او معتقد بود جمهوری اسلامی حرم است؛ حاج‌قاسم ۴۰سال مدافع این حرم بود.
رئیسی ادامه داد: ترور حاج‌قاسم، دلالت بر استیصال دشمن می‌کند نه برتری او. ایدئولوژی مقاومت هژمونی نظام سلطه را بر هم ریخته است. باید به این مقاومت و ایستادگی افتخار کرد.وی با اشاره به این‌که بیداری منطقه از برکت خون مطهر شهداست، تصریح کرد: روح شهیدسلیمانی بیش از پیش مقاومت را میان مردم زنده کرده است و این بیداری هرگز به سردی نخواهد گرایید. رئیسی ادامه داد: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده، اما دشمنان منتظر انتقام سخت باشند. زمان و مکان را نیروهای مقاومت تعیین خواهند کرد.رئیس قوه قضاییه بیان کرد: دشمن بداند زندگی بعد از این بر او بسیارسخت خواهد بود. اخراج قطعی آمریکایی‌ها از منطقه از جلوه‌های قطعی انتقام سخت خواهد بود و کیفر عاملان و آمران این جنایت از جلوه‌های انتقام سخت خواهد بود. وی خطاب به دشمنان افزود: تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان یک قاتل و آمر به قتل ظاهر شد از اجرای عدالت مصون است؛ هرگز. کسانی که در این ترور و جنایت نقش داشتند هیچ‌کدام در کره‌زمین امنیت نخواهند داشت.رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: اراده پولادین جریان مقاومت بر این است که از آنها انتقام سخت بگیرد.




مردم عراق عاشق شهیدسلیمانی بودند
فالح فیاض، رئیس حشدالشعبی عراق هم با بیان این‌که مردم عراق عاشق شهیدسلیمانی بودند، گفت: مهمان فقید ما در سرزمین عراق به شهادت رسید و ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم.
وی با بیان این‌که عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند، افزود: عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی از افراد ضعیف‌النفس طی کردند و ما این را مدیون فرمانده شهیدقاسم سلیمانی هستیم.



حزب‌ا... انتقام سخت را اجرایی خواهد کرد
هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... طی سخنانی در این مراسم گفت: خون شهیدسلیمانی هنوز در رگ‌های محور مقاومت در حال جوشیدن است، محوری که وی با روح خود ابداع کرد.وی افزود: شهید سلیمانی قبل و بعد از شهادت، فاتح و رهبر واقعی جهاد است و ما هم مرد عمل هستیم و از آمریکا که شر مطلق است، انتقام خواهیم گرفت.شیخ عیسی قاسم، معاون دبیرکل حزب‌ا... لبنان هم اقدام آمریکا در ترور شهیدقاسم سلیمانی را نشانگر اوج ضعف آمریکا در مواجهه با واقعیت‌های منطقه به‌ویژه پس از شکست‌های متوالی واشنگتن در منطقه برشمرد.وی افزود: طبیعی است که حزب‌ا... در این خصوص دست به کاری بزند و درباره جزئیات این موضوع نمی‌توان سخن گفت. مسیر رویارویی با آمریکا طولانی و پیچیده است و جزئیات زیادی دارد.



نظارت حاج‌قاسم بر انتقال موشک‌ها به مجاهدین فلسطینی
زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در مراسم دیروز گفت: از میان برداشتن سردار سلیمانی به دلیل ترس آمریکایی‌ها بود تا راه را به روی پیروزی و جاه‌طلبی و فساد صهیونیست‌ها باز کند و پروژه صهیونیست بتواند بر فلسطین مسلط و محاصره مجاهدین فلسطین تکمیل شود.وی افزود: تصمیم دشمن این است که فلسطین و قدس را بفروشند و این کار را در غیاب شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌کنند.دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر این‌که حاج‌قاسم سلیمانی در رأس مجاهدان ملت فلسطین و قدس بود، بیان کرد: شهادت می‌دهم حاج‌قاسم در رساندن موشک‌هایی که پایتخت رژیم‌صهیونیستی را در هم کوبید، نظارت داشت.


نقش شهید ابومهدی در تبلور مقاومت
الیاس المر / تحلیلگر لبنانی
یک‌سال از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سپری می‌شود. تروریسم دولتی آمریکا و البته تروریست‌های صهیونیست و دیگر مهره‌های واشنگتن و تل‌آویو در منطقه، در این حادثه دست داشته‌اند. جمهوری‌اسلامی‌ایران به وضوح نشان داده‌است هرگونه اقدام و کنش از سوی دشمنانش را در منطقه و جهان پاسخ خواهدداد. ایران تعارفی با دشمنان خود ندارد. این همان منطق محور مقاومت است که منجر به پویایی و تسلط آن بر دشمنان منطقه شده و در آینده نیز همین منطق به قوت خود باقی خواهدبود. انتقام خون شهیدسلیمانی قطعی خواهدبود. این انتقام سخت و مدیریت آثار و تبعات آن برای دشمنان دشوار است.
فراتر از آنچه ذکر شد، قصد داریم به بررسی موضوع دیگری بپردازیم و آن به نقش خاص شهید ابومهدی المهندس در تبلور و تثبیت گفتمان مقاومت در منطقه بازمی‌گردد. معتقدم در سال‌هایی که ایالات‌متحده و رژیم‌صهیونیستی مشغول ساختارسازی در منطقه، حول محوریت تروریسم تکفیری مورد حمایت خود ( تروریسم داعش) بودند، شهدایی مانند سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس شجاعانه، به هنگام و عمیق به معادلات امنیتی منطقه ورود پیدا کردند. سهم به سزای شهید ابومهدی المهندس در آگاه‌سازی افکار عمومی عراق در مواجهه با تروریسم بوده‌است. این شهید بزرگوار، ورود مسؤولانه‌ای به عرصه مبارزه با تروریسم داشته و همزمان با تقویت ارکان و مولفه‌های جبهه نبرد با دشمن، پرده از ماهیت و هویت تروریسم مورد حمایت غرب در منطقه برداشت.
شهید ابومهدی المهندس نیز مانند شهید سردار سلیمانی، معتقد بود مبارزه با تروریسم در سایه آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی صورت می‌گیرد. این شهدای بزرگوار، مقوم گفتمان مقاومت در منطقه بودند و راز ماندگاری آنها نیز حرکت حول این محور گفتمانی بوده‌است.
شهید ابومهدی و شهید سلیمانی، هر دو درس بزرگی را به دشمنان مقاومت داده‌اند. معتقدیم شهدا زنده‌اند و پس از شهادت خود نیز با دشمن در حال مقابله و جهاد فی‌سبیل‌ا.. هستند. شهیدسلیمانی و شهید ابومهدی با خون پاک خود این پیام را به جهانیان مخابره کردند که دشمن هرجا باشد، حتی در مکان‌هایی که تصور می‌کند امن‌ترین اماکن هستند و مهم‌تر از آن در هر کشور دنیا چه در آمریکا، اروپا، آفریقا و...باشند، از رصد و پاسخ مقاومت مصون و محفوظ نخواهندماند. این شهدای بزرگوار، قدرت مقاومت را هم در دوران حیات با برکت خود و هم پس از شهادت خود، به دشمنان اثبات کردند. پس عاملان جنایت فرودگاه بغداد، در انتظار این پاسخ باشند....