قاتل اجیر شده، در یک قدمی چوبه دار

قاتل اجیر شده، در یک قدمی چوبه دار

قاتل اجیر شده که دختر جوان را خفه کرده بود با تایید حکم قصاصش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. خواهر مقتول هم به‌خاطر این‌که دستور قتل را داده بود، به چهار سال حبس محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات در این پرونده از عصر هفتم شهریور سال 97 با کشف جسد لیلا 28‌ساله در خانه‌اش در تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، وقتی دختر جوان در خانه تنها بوده، سارقی وارد خانه شده و بعد از خفه کردن دختر جوان، از آنجا سرقت کرده است. خواهر لیلا در تحقیقات گفت: من بیرون بودم و وقتی به خانه بازگشتم، خواهرم در را باز نکرد. نگران شده و با برادرم تماس گرفتم. او به خانه آمد و در را شکست. وقتی وارد خانه شدیم جسد خواهرم را در حالی که طنابی دور گردنش گره خورده بود، پیدا کردیم.
بررسی‌های پلیسی نشان داد، دو خواهر بعد از مرگ پدر و مادرشان با هم در این خانه زندگی می‌کردند، اما با یکدیگر اختلاف داشتند و چند بار با یکدیگر درگیر شده بودند. با کشف این سرنخ، پلیس سپیده را به اتهام دست داشتن در قتل خواهرش دستگیر کرد که او در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: لیلا معتاد بود و با رفتارهایش مرا خسته کرده بود. او حقوقی که از پدرمان به ما می‌رسید را می‌گرفت و خرج مواد می‌کرد. سر همین موضوع با هم درگیر بودیم. برای رهایی از این وضع سراغ یکی از بچه‌های محل که معتاد است رفتم و از او برای کشتن لیلا کمک خواستم. او هم قبول کرد و خواهرم را کشت.
با این اعتراف، مرد 37 ساله به نام مهران دستگیر شد و در تحقیقات به قتل اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و دو متهم در شعبه هفتم پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه خواهر و برادر لیلا برای مهران درخواست قصاص کردند. برادر مقتول به قضات گفت: هرطوری شده، تفاضل دیه را جور می‌کنم تا این قاتل قصاص شود.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من معتاد بودم و شب‌ها در پارک می‌خوابیدم. یک روز سپیده سراغم آمد و پیشنهاد داد در برابر دریافت پنج میلیون تومان، خواهرش را به قتل برسانم. من این دو خواهر را می‌شناختم و می‌دانستم بعد از مرگ پدر و مادرشان با هم زندگی می‌کنند. پیشنهاد او را قبول کردم و سه میلیون تومان قبل از قتل گرفتم. روز قتل، شیشه کشیدم و راهی خانه دو خواهر شدم. طبق نقشه، سپیده در خانه را باز گذاشته بود. وارد خانه شدم و با طنابی که او مخفی کرده بود، خواهرش را خفه کردم. یک گوشی تلفن همراه از خانه سرقت کرده و آن را چند روز بعد تحویل دادم.
رئیس دادگاه سپس اتهام معاونت در قتل را به سپیده تفهیم کرد که او با رد این اتهام گفت: بی‌گناهم و به‌خاطر تهدیدهای مهران به معاونت در قتل اعتراف کردم. من دستوری برای قتل خواهرم صادر نکردم. مهران خواهرم را کشت و با دروغگویی‌هایش پای مرا به پرونده باز کرد.
پس از دفاعیات دو متهم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران وارد شور شده و مهران را به قصاص و سه سال حبس به‌خاطر قتل و سرقت محکوم کردند. همچنین سپیده نیز به چهار سال حبس به‌خاطر معاونت در قتل محکوم شد. دو متهم به رای دادگاه اعتراض کردند که قضات دیوان‌عالی کشور اعتراض آنها را رد کرده و حکم مجازات‌شان تایید شد.