زن 65ساله با جارو، دزدان را مات کرد

سرقت از فامیل پولدار برای درمان پسر!

زن 65ساله با جارو، دزدان را مات کرد

زن جوان برای تامین هزینه درمان 300‌میلیون تومانی فرزندش، نقشه دزدی از خانه یکی از اقوامش را طراحی کرد اما دو مردی که اوبرای سرقت اجیر کرده بود ناکام ماندند.
به گزارش خبرنگارجام‌جم ، ساعت 8 و 30دقیقه صبح شانزدهم دی امسال‌، زنی به پلیس 110‌تهران‌ زنگ زد و از دستگیری سارق خانه همسایه‌شان درمحله خاوران‌ خبرداد.
ماموران کلانتری بی‌سیم در محل حاضر شده و شاکی و متهم به کلانتری منتقل شدند. زن 65ساله به ماموران گفت: دو ساعت بعداز رفتن شوهرم به محل کارش‌، زنگ خانه به صدا درآمد‌.
وقتی در را باز کردم دو مرد جوان خود را ماموران اداره آب معرفی کردند. آنها مدعی شدند بدهی ما زیاد شده و درخواست کردند قبض‌های قبل را به آنها نشان دهم. وارد خانه که شدم‌، آنها را پشت سرم دیدم. جارو را برداشتم و شروع به کتک زدن آنها کردم.  از همسایه‌ها هم کمک خواستم. وقتی همسایه‌ها آمدند، یک نفر از دزدان را دستگیر کردند اما همدستش فرار کرد.
متهم بازداشتی مدعی بود؛ اهل یکی از شهرهای غربی است که فریب دوستش را خورده و در تهران با دستور زنی به نام شیوا‌، به این خانه دستبرد زده‌اند. همدست متهم همان شب تسلیم شد و روز بعد با اعترافات آنها، شیوا به دام افتاد.
متهمان برای تحقیقات به شعبه سوم دادسرای ناحیه 34‌تهران منتقل شدند و به جرایمشان اعتراف کردند.
پسر جوان گفته‌های قبلی‌اش را تکرار کرد و همدستش به نام فرشید گفت : لباس‌فروشی داشتم و بعد از شیوع کرونا یک صفحه ‌اینستاگرامی راه‌اندازی کرده و لباس‌ها را آنجا می‌فروختم. ‌
دو ماه قبل شیوا اینترنتی ‌از من لباس خرید و همین خرید باعث آشنایی ما شد. بعد از مدتی از من خواست در تهران با او ملاقات کنم تا قراردادی برای فروش در تهران ببندیم.
من همراه دوستم به تهران آمدیم. شیوا به ما گفت ؛ سه انگشت پسرش بهم چسبیده و باید 300 ‌میلیون تومان جور کند و او را برای ‌درمان به آلمان ببرد‌. می‌گفت عمه عروسشان پولدار است و حدود دو کیلو طلا و کلی دلار در خانه‌اش در محله خاوران دارد‌. وسوسه‌مان کرد برای سرقت با او همراه شویم.
300‌هزار تومان به ما داد که با آن لباس ماموران اداره آب را خریده و مقابل خانه آن زن رفتیم. فکر می‌کردیم با تهدید ما جای طلاها را می‌گوید و راحت سرقت می‌کنیم اما داد و فریاد راه انداخت و با جارو به جان‌مان افتاد . همدستم دستگیر شد و من فرار کردم. اما به خاطر عذاب وجدان خود را تسلیم کردم.
این در حالی است که شیوا در تحقیقات ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: فرشید وقتی فهمید برای درمان پسرم پول لازم دارم، خودش پیشنهاد سرقت را مطرح کرد‌. من فقط آدرس را به او و دوستش دادم.
قریب احمدزاده، ‌بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34‌تهران با تائید این خبر به جام‌جم ‌گفت‌: ‌برای متهمان قرارقانونی صادرشد و تحقیقات از آنها ‌ادامه دارد‌.