رئیسی: در پرونده هواپیمای اوکراینی خط قرمزی نداریم

رئیسی: در پرونده هواپیمای اوکراینی خط قرمزی نداریم


رئیس قوه‌قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: در خصوص کلیه فروض و ادعاها در این پرونده، تحقیقات مفصل کارشناسی انجام شده و خط قرمزی برای رسیدگی به هیچ فرضیه و در خصوص هیچ شخصی نداریم.
سید‌ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضاییه از بررسی‌های فنی و کارشناسی همه ابعاد این حادثه از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت این سازمان با بررسی همه فرضیات و استماع نظرات همه طرف‌های درگیر موضوع، گزارش خود را اعلام کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش عامل اصلی بحران در غرب را ساختار ظالمانه حاکم بر آمریکا و اروپا و بی‌توجهی به حقوق مردم عنوان کرد و افزود: آمریکا تلاش کرد ملت ایران را با فشار‌های حداکثری به زانو درآورد، اما ملت ما به تبعیت از رهبری با راهبرد مقاومت‌حداکثری سیاست آنها را شکست داد و با ایستادگی دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد.رئیسی در عین حال تصریح کرد: بدبخت، کسانی هستند که در داخل یا منطقه سرنوشت خود را به آمریکایی‌ها گره زده‌اند و آمریکا را قبله‌گاه خود می‌دانند.
اهمیت رسیدگی مستقل و عادلانه
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در ارتباط با هواپیمای اوکراینی گفت: در مذاکرات خود با طرف اوکراینی موضوع پرداخت‌ها را نیز مطرح کردیم ولی طرف اوکراینی همکاری لازم را نداشت. خطیب‌زاده با بیان این‌که دولت ایران به عنوان دولت مسؤول در یک چارچوب فنی و مستقل این موضوع را پیگیری کرده و پاسخگو بوده است، گفت: ما قطعا اسیر سیاست‌زدگی و فشارهای عناصر ورشکسته نمی‌شویم. ما پاسخگو به خانواده قربانیان و سازمان‌های بین‌المللی مسؤول در این زمینه هستیم و اجازه نمی‌دهیم سیاست‌زدگی بر این پرونده فائق شود./میزان