ظریف: سئول سریع‌تر دسترسی ایران به منابع ارزی خود را در کره فراهم کند

ظریف: سئول سریع‌تر دسترسی ایران به منابع ارزی خود را در کره فراهم کند


وزیرخارجه در دیدار با قائم‌مقام وزیر خارجه کره جنوبی که در رأس هیأتی به منظور بررسی حل مشکلات روابط دو کشور و به‌ویژه موضوع منابع مالی ایران در این کشور به تهران سفر کرده‌است، تاکید کرد با توجه به پیامدهای بهداشتی و اقتصادی کرونا، در حال حاضر اولویت اصلی مناسبات دو کشور فراهم شدن دسترسی به این منابع است.
محمد جوادظریف در دیدار با چوی جونگ کن افزود: اقدام غیرقانونی بانک‌های کره، جو عمومی و دیدگاه مردم ایران نسبت به کره‌جنوبی را به‌شدت منفی‌کرده و به وجهه این کشور آسیب‌جدی وارد کرده‌است؛ لذا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حق قانونی خود برای ورود به موضوع، تاکید دارند که این مشکل باید هرچه زودتر حل شود.
مقام‌کره‌ای نیز در این دیدار با تاکید بر اراده کشورش برای حل مشکل خاطرنشان‌کرد سئول از همه توان خود برای فراهم آوردن شرایط دسترسی به این منابع استفاده خواهدکرد.
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک‌مرکزی نیز در حاشیه دیدار با هیات کره‌جنوبی گفت: جلسه مهمی بود و نکات مهمی به قائم‌مقام وزارت خارجه کره‌جنوبی متذکر شدم.
وی ادامه داد: من متذکر شدم برای منابعی که در کره متوقف‌شده باید سود پرداخت کنند. دوم این‌که کره‌ای‌ها به مسائل حاشیه‌ای و پرداخت آمبولانس و تجهیزات پزشکی به جای این منابع اشاره کردند که مساله ما این نیست، هفت‌میلیارد دلار منابع ایران در کره بلوکه شده‌است و به طور جدی باید برای پرداخت آن اقدام شود./باشگاه خبرنگاران