«طرح شفافیت آرا» در اولویت کار مجلس

«طرح شفافیت آرا» در اولویت کار مجلس


نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آرا موافقت‌کردند.
به گزارش فارس،احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در جریان بررسی درخواست اولویت‌دار شدن طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهار کرد: موضوع شفافیت آرا یکی از مواردی بود که از ابتدای مجلس یازدهم به آن پرداختیم و درنهایت این طرح به‌صورت عادی اعلام وصول شد و رئیس مجلس به‌عنوان اولین نفر و سپس دیگر همکاران آن را پیگیری کردند.
امیرآبادی فراهانی یادآور شد: این طرح باید برای قوای سه‌گانه به‌ویژه قوه مجریه اجرا شود،چراکه در قوه قضاییه آقای رئیسی کارهایی را در این زمینه شروع کردند که جا دارد از  وی قدردانی کنیم اما در قوه مجریه لازم است برای پخش مذاکرات هیات وزیران و شوراهای تصمیم‌گیرنده و شوراهای اقتصادی که درون آنها رانت اطلاعاتی وجود دارد، اجرا شود.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس بر همین اساس اضافه کرد: پیشنهاد هیات رئیسه این است که بعد از در اولویت قرار گرفتن این طرح و تصویب کلیات آن، یک یا دو شوری انجام شود که برخی همکاران بتوانند پیشنهادهای جدیدشان را مطرح کرده تا موردبررسی قرار گیرد و به‌سرعت به قانون تبدیل شود تا هم در مجلس و هم سایر بخش‌های حاکمیتی به‌ویژه مذاکرات دولت و جلسه هیات وزیران که در آن رانت‌های اطلاعاتی بسیار زیادی وجود دارد، اجرا شود.
پس از طرح درخواست نمایندگان برای اولویت‌دار شدن بررسی این طرح از ۲۳۸ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس ۱۵۴نماینده با اولویت این بررسی موافقت کرده و ۵۴نماینده اعلام مخالفت کردند، ضمن این‌که ۷رأی هم ممتنع بود.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بعد از تصویب بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آرای نمایندگان   با انتشار مطلبی در توییتر نوشت: امروز و بلافاصله پس از وصول درخواست، اولویت بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان را در صحن علنی به رأی گذاشتیم.
رئیس مجلس افزود: به‌عنوان اولین امضاکننده طرح شفافیت، اولین موافق تصویب اولویت بررسی آن‌هم بودم تا به وعده خود عمل کرده باشم. از نمایندگان محترمی که بررسی این طرح را سرعت بخشیدند، تشکر می‌کنم.