گرند‌اسلم 18 برای  نوله

گرند‌اسلم 18 برای نوله


در دیدار پایانی مسابقات گرند‌اسلم آزاد استرالیا، نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان به مصاف دنیل مدودف رفت و با پیروزی قاطع برابر بازیکن روس برای نهمین‌بار فاتح این رقابت‌ها شد.
جوکوویچ در این دیدار که یک ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید، نفر چهارم رده‌بندی را با نتایج ۷-۵، ۶-۲ و ۶-۲ شکست داد و روند شکست‌ناپذیری خود را در فینال این رقابت‌ها حفظ کرد.
اسطوره صرب با نهمین قهرمانی در ملبورن، به هجدهمین گرند‌اسلم خود رسید و فاصله‌اش را با نادال و فدرر که با 20 قهرمانی رکورددار هستند به ۲ عنوان کاهش داد. این بیست و یکمین پیروزی متوالی جوکوویچ در اوپن استرالیا بود‌ و هشتاد و دومین  قهرمانی او در مسابقات مختلف محسوب می‌شد.
دنیل مدودف در مراسم اهدای جام به تمجید از جوکوویچ پرداخت و گفت: «یادم است وقتی نفر ۵۰۰ جهان بودم، یک بار با جوکوویچ در موناکو تمرین کردم، او نفر اول جهان بود و تازه قهرمان ویمبلدون شده بود و آن موقع برای من مثل خدا بود. با این‌که خجالتی بودم و زیاد حرف نمی‌زدم ولی جوکوویچ با من مثل یک دوست برخورد کرد و کلی با من صحبت کرد. رفتار او چه آن موقع که ۵۰۰ دنیا بودم و چه حالا که چهارم هستم تغییری نکرده است. نواک تو انسان بزرگی هستی.»