استقلال جدید را در شهر قدس ببینید

پیكان امروز میزبان آبی‌های پایتخت است

استقلال جدید را در شهر قدس ببینید

پرونده هفته نخست دور برگشت لیگ برتر، امروز با برگزاری دیدار دو تیم استقلال و پیكان در ورزشگاه شهدای شهر قدس بسته خواهد شد؛ دیداری كه سوت آغاز آن را وحید كاظمی در ساعت 15 و 45 دقیقه به صدا در می‌آورد.
تا قبل از این‌كه تعطیلات زمستانی لیگ برتر از راه برسد، حال تیم استقلال خوب بود. آنها هر سه بازی آخر دور رفت را برده و در 5 بازی آخرشان هم فقط 4 امتیاز از دست داده بودند. این روند خوب اگر در 10 بازی ابتدایی دور رفت تفاق می‌افتاد، الان استقلال با 33 امتیاز صدرنشین بود. همین آمارهاست كه آبی‌ها را به دور برگشت لیگ برتر امیدوار می‌كند، مخصوصا حالا كه بازیكنانی چون اسماعیل گونسالوس، گادوین منشا و امید نورافكن هم به تركیب این تیم اضافه شده‌اند. با این خریدها، انتظارها از وینفرد شفر دوباره بالا رفته است و هواداران استقلال، بیش از هر زمان دیگر می‌خواهند تیمشان به صدر جدول نزدیك و نزدیك‌تر شود.
شش ماه پیش وقتی استقلال و پیكان در هفته نخست لیگ برتر به مصاف هم رفتند، كسی توقع نداشت استقلالی كه جپاروف، تیام، ابراهیمی، حسینی و چند ستاره دیگرش را از دست داده بود، پیكان را شكست بدهد. همین هم شد و استقلال لیگ هجدهم را با تساوی بدون گل مقابل پیكان آغاز كرد، اما حالا استقلالی‌ها از تیمشان فقط برد می‌خواهند تا از كورس فشرده رقابت برای صدرنشینی و قهرمانی عقب نمانند.
شرایط پیكان هم در بالا رفتن انتظار استقلالی‌ها بی تاثیر نیست. آنها دور رفت را با تحمل پنج شكست متوالی به پایان رساندند؛ باخت‌هایی كه باعث شد مجید جلالی از نیمكت این تیم برود و جای خودش را به حسین فركی بدهد. البته این جابجایی هم زمان زیادی از پیكانی‌ها گرفت، چون ابتدا جواد نكونام به‌عنوان سرمربی پیكان معرفی شد و بعد هم با دخالت مدیرعامل كارخانه ایران خودرو، فركی جایگزین نكونام شد.
حسین آقا كه یك سال از لیگ برتر دور بود، قطعا ماموریت دشواری برای جمع و جور كردن تیمی كه 7 هفته متوالی را بدون برد سپری كرده، پیش رو دارد. پیكان، مدافعش مهدی شیری را هم دیگر در اختیار ندارد و باید برای 15 هفته سخت خودش را آبدیده كند. آنها فاصله زیادی با منطقه سقوط ندارند و خوب می‌دانند از دست دادن هر امتیاز در دور برگشت، می‌تواند به قیمت سقوط این تیم به لیگ دسته اول تمام شود.در این شرایط باید دید اولین سكانس از 15 سكانس دور برگشت برای استقلال و پیكان چطور رقم خواهد خورد.

آمار عجیب فركی
البته حسین فركی یك آمار بد هم در تقابل تیم هایش با استقلال در كارنامه دارد. او تاكنون با تیم‌های نفت تهران، سپاهان، فولاد و سایپا 12 بار مقابل آبی‌های تهران قرار گرفته و عجیب آنكه جز یك تساوی و یك برد، در سایر موارد بازنده بوده و از 36 امتیاز ممكن فقط 4 امتیاز به دست آورده است. آخرین تقابل از این دست هم به لیگ شانزدهم برمی‌گردد كه سایپا با حسین فركی 2 بر یك به استقلال باخت.