ارتباط درون سازمانی مؤثرتر با بالونت

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «زمین مجازی ایرانیان آینده»، اپلیکیشنی با نام‌تجاری «بالونِت» تولید کرده‌اند که علاوه‌بر دارابودن تمام امکانات یک پیام‌رسان، زیرمجموعه‌هایی اختصاصی برای مدیریت کسب‌وکار دارد

ارتباط درون سازمانی مؤثرتر با بالونت

در دنیای امروز شاهد صدها اپلیکیشن مختلف هستیم که در حوزه مدیریت کسب‌وکارها، خدماتی را ارائه می‌دهند؛ اما آنچه موجب موفقیت یکی از این نرم‌افزارها می‌شود و آن را نسبت به دیگر اَپ‌ها متمایز می‌کند، خلاقیتی است که سازندگان آن داشته‌اند. «بالونت» نیز یکی از همین اپلیکیشن‌هاست که به‌دلیل خلاقیت تیم سازنده آن در ادغام چند ویژگی به‌ظاهر متفاوت، موفق شده است توجه کاربران زیادی را به‌سمت خودش جلب کند. بالونت آمیخته‌ای از یک پیام‌رسان حرفه‌ای و مجموعه‌ای از ابزارهای مناسب توسعه کسب‌وکار است.

ایمان موسوی‌نسب، مدیرمحصول اپلیکیشن «بالونِت» است که به‌وسیله شرکت دانش‌بنیان «زمین مجازی ایرانیان آینده» طراحی و تولید شده است. به گفته او، در سال 96 سه نفر هم‌بنیانگذار این مجموعه با توجه به زمینه‌های کاری قبلی‌شان، ایده ارائه سامانه اتوماسیون اداری تحت وب را مطرح کردند؛ اما در حین توسعه این نرم‌افزار متوجه شدند محصول مورد نظر از مزیت رقابتی ویژه‌ای برخوردار نیست. همین موضوع موجب شکل‌گیری ایده جدید و توسعه آن شد.
موسوی‌نسب در ادامه تصریح می‌کند: «ایده‌ای که در این مقطع زمانی مطرح شد، الگوبرداری از پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام یا واتس‌اپ و فراهم کردن امکانات مورد نیاز هر کسب‌وکار در قالب یک پیام‌رسان بود. درنهایت این ایده به تولد اپلیکیشنی  به‌نام «بالونت» منجر شد.»
با «بالونِت» آشنا شوید
مدیرمحصول اپلیکیشنی  بالونت، در خصوص نحوه کار آن به جام‌جم می‌گوید: «زمانی که کاربر بالونت را نصب می‌کند و وارد محیط این برنامه می‌شود، با فضایی مانند اپلیکیشن‌های واتس‌اپ یا تلگرام مواجه می‌شود که از امکانات این پیام‌رسان‌ها مانند چت خصوصی، تشکیل گروه و ایجاد کانال برخوردار است. به‌علاوه زیرمجموعه‌هایی دارد که در کنار سه ویژگی اصلی پیام‌رسان‌ها، به کاربر کمک می‌کند مدیریت بهتری بر کسب‌وکارش داشته باشد.»
او در ادامه به معرفی برخی زیرمجموعه‌های اختصاصی بالونت می‌پردازد:
مدیریت پروژه: این ویژگی براساس مدل کانبان است و به کاربر اجازه می‌دهد پروژه‌های مختلفی را در دل این نرم‌افزار پیاده‌سازی کند. او در کنار استفاده از امکانات پیام‌رسانی، می‌تواند مدیریت پروژه‌هایش را نیز انجام دهد.
فُرم‌ساز: امکان ایجاد انواع فرم‌ها و دریافت اطلاعات از کاربران را فراهم می‌کند.
مدیریت جلسه: یک تیم، شرکت یا سازمان می‌تواند مدیریت جلسات از جمله زمان، محل، شرکت‌کنندگان و دستور جلسه را از طریق این نرم‌افزار انجام دهد.
دفتر مالی: برنامه حسابداری بسیار کوچک و ساده‌ای است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مدیریت مالی خودشان را انجام دهند.
کانال آزمون: امکان ایجاد آزمون‌های آنلاین را فراهم می‌کند. قابلیت زمانبندی آزمون و تصحیح نتایج از ویژگی‌های آن است.
کانال آموزش: در واقع یک بستر آنلاین آموزش است که امکان ایجاد درسنامه، برگزاری آزمون، گفت‌وگوی اختصاصی با هر کدام از اعضا یا مطرح‌کردن بحث‌های گروهی را دارد. در آینده‌ای نزدیک امکاناتی از قبیل کارنامه، استادیار و... به این بخش افزوده خواهد شد.
کانال نظرسنجی: این ویژگی امکان برگزارکردن نظرسنجی از کاربران را فراهم می‌کند.
موسوی‌نسب درباره این زیرمجموعه‌ها توضیح می‌دهد: «به عقیده ما هرکدام از زیرسامانه‌های بالونت، به‌عنوان قطعه‌ای از یک پازل هستند که افراد می‌توانند با توجه به زمینه کسب‌وکاری که دارند، این قطعات را کنار هم قرار دهند و به این شکل نیازهایشان را برطرف کنند؛ برای نمونه فردی که در زمینه آموزش فعالیت می‌کند، می‌تواند در بالونت فقط امکانات مرتبطی مثل کانال آموزش، کانال نظرسنجی، کانال آزمون و فرم‌ساز را در اختیار داشته باشد.»
چشم‌انداز ادامه مسیر
موسوی‌نسب در رابطه با برنامه‌هایی که شرکت «زمین مجازی ایرانیان آینده» برای رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدتش دارد، می‌گوید: «قطعا یکی از اهداف ما جریان‌سازی است؛ به این معنا که ایده اولیه خودمان را توسعه دهیم و به یک برند ملی تبدیل شویم. همچنین یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای ادامه مسیرمان درنظر گرفته‌ایم، ارائه خدمات به مشتریان در سطح بین‌المللی است. در حال حاضر نرم‌افزار بالونت سه‌زبانه است و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود. قطعا با مساعدبودن شرایط، به‌سمت جذب مشتریان خارجی نیز خواهیم رفت.»
وی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت نسخه‌های سازمانی نرم‌افزار بالونت، خاطرنشان می‌کند: «فقط 20درصد از مخاطبان ما کاربران بالونت هستند و حدود 80درصد از آنها را مشتریان سازمانی‌ای تشکیل می‌دهند که به‌دلیل سفارشی‌سازی نرم‌افزار برای آنها، این بخش از خدمات ما اصلا نمود تبلیغاتی نداشته و ناشناخته باقی مانده است؛ این درحالی است که ما سازمان‌های بزرگی مانند صداوسیما، وزارتخانه‌ها‌ و بانک‌ها را به‌عنوان مشتریان‌مان در این بخش داریم. همچنین یکی از قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای که در بخش نسخه‌های سازمانی ما ارائه می‌شود، امکان محدودسازی کاربران است؛ با استفاده از این ویژگی سازمان‌ها می‌توانند فقط برای اعضای مجموعه خودشان اجازه دسترسی به نرم‌افزار را تعریف کنند و به این ترتیب شبکه‌ای یکپارچه و جامع برای ارائه خدمات و سرویس‌های خاص به کارمندانشان در اختیار داشته باشند.»
در پایان، موسوی‌نسب به امتیاز بسیار بالایی که کاربران بالونت در مارکت‌هایی مانند «کافه‌بازار» به این اپلیکیشن داده‌اند اشاره می‌کند و کسب امتیاز 4/5 نسبت به امتیاز سایر پیام‌رسان‌ها را یکی دیگر از نشانه‌های موفقیت این محصول می‌داند.



مزایای رقابتی «بالونت»
به‌گفته عضو ارشد مدیریتی بالونت، موارد مختلفی وجود دارد که از وجوه تمایز این نرم‌افزار نسبت به نمونه‌های مشابه است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:
یکپارچه‌سازی و جامع بودن بالونت: به‌دلیل وجود زیرسامانه‌های متعددی که در بالونت تعبیه شده‌اند، نیاز کاربر به استفاده از چند نرم‌افزار مختلف را ازبین می‌برد.
ساده‌سازی استفاده از بالونت: با توجه به شکل ارائه خدمات این نرم‌افزار که در قالب یک پیام‌رسان پیاده‌سازی شده است، کار با آن برای کاربر بسیار آسان‌تر از سایر اتوماسیون‌هاست.
ارائه نسخه‌های سازمانی: یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز بالونت نسبت به سایر نرم‌افزارهای مشابه، امکان سفارشی‌سازی و ارائه نسخه‌ای شخصی از این نرم‌افزار است؛ به این معنا که هر کسب‌وکاری می‌تواند با سفارش‌دادن نسخه سازمانی بالونت، نرم‌افزاری با نام‌تجاری و لوگوی خودش را دریافت کند و حتی امکان مدیریت کامل کاربرانش را داشته باشد.