پاتك ژرمن‌ها به دولت انگلیس

پاتك ژرمن‌ها به دولت انگلیس


نشریه تایمز در گزارشی مدعی شد كه آلمان درصدد ممنوع كردن ورود مسافران بریتانیایی به كشورهای عضو اتحادیه اروپا است.
در این گزارش آمده است كه تلاش برلین برای ممنوع كردن مسافران بریتانیایی مجزا از مقررات و دستورالعمل‌های جاری برای جلوگیری از شیوع بیماری كووید-۱۹ است. تایمز در این‌خصوص مدعی است كه ممنوعیت درخواست‌شده برای ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا از سوی آلمان، حتی دریافت‌كنندگان واكسن را نیز شامل خواهد شد.
به نوشته این روزنامه بریتانیایی، صدراعظم آلمان با توجه به گسترش چشمگیر گونه جهش‌یافته هندی ویروس كرونا، موسوم به دلتا در بریتانیا قصد دارد این كشور را در دسته كشورهای «نگران‌كننده» قرار دهد. به گزارش تایمز طرح‌هایی در این‌خصوص قرار است در كمیته واكنش سیاسی یكپارچه اتحادیه اروپا به بحران‌ها میان مسؤولان اروپایی و مقامات كشورهای عضو به بحث گذاشته شود كه با مقاومت یونان، اسپانیا، قبرس، مالت و پرتغال روبه‌رو خواهد شد. این خبر در حالی رسانه‌ای شده كه آنگلا مركل، صدراعظم آلمان قرار است هفته آینده با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا دیدار و گفت‌وگو كند.
بریتانیا قصد دارد ماه آینده میلادی از طرح‌هایی با هدف برداشتن كامل محدودیت‌های سفر داخلی برای افراد دریافت‌كننده دو دوز واكسن ضدكرونا رونمایی كند؛ این محدودیت‌ها البته مناطقی كه بیشترین خطر ابتلا به بیماری كووید در آن ثبت شده است را شامل نمی‌شود.
انتشار و گسترش گونه جهش‌یافته دلتا در بسیاری از كشورهای اروپایی، آن هم در آستانه تعطیلات تابستانی و  خروج تدریجی از محدودیت‌های كرونایی، مسؤولان این كشورها را بسیار نگران كرده است. برخی خبرگزاری‌های پیشتر نیز مدعی شده بودند كه یكی از مشاوران دولت آلمان خواستار ممنوعیت ورود مسافران بریتانیایی به اتحادیه اروپا شده است.
به گزارش یورونیوز، كمیسیون اروپا نیز با ابراز نگرانی نسبت به گسترش ویروس جهش‌یافته دلتا در كشورهای عضو اتحادیه، خواستار واكسیناسیون سریع شهروندان اروپایی شده و هشدار داده بود كه در صورت هرگونه سهل‌انگاری، ویروس جهش‌یافته دلتا تا اواخر ماه اوت بیش از ۹۰ درصد موارد ابتلا را به خود اختصاص خواهد داد.