برگزاری مسابقه كتابخوانی «ماه غریب من»

مدیرعامل به‌نشر از آغاز دهمین پویش مطالعاتی این انتشارات طی 6 سال گذشته خبر داد

برگزاری مسابقه كتابخوانی «ماه غریب من»


حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر گفت: مسابقه كتابخوانی «ماه غریب من» از میلاد تا شهادت حضرت رضا(ع) یعنی دهه كرامت تا دهه پایانی ماه صفر (تیرتامهر۱۴۰۰) به‌عنوان دهمین پویش مطالعاتی انتشارات آستان قدس رضوی از سال ۹۵ تاكنون آغاز شده است.
وی هدف از برگزاری این پویش مطالعاتی را ترویج فرهنگ كتابخوانی و آشنایی بیشتر مردم با سیره و فرهنگ رضوی عنوان كرد و افزود: كتاب «ماه غریب من» از آثار رضوی به‌نشر نوشته مجید ملامحمدی، منبع این پویش مطالعاتی است كه از سال ۸۵تاكنون در ۱۱نوبت با شمارگان ۴۵هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.
سعیدی با اشاره به این‌كه كتاب ماه غریب من به بیان فضایل اخلاقی امام هشتم (ع) و سیره عملی و علمی ایشان در كنار وقایع زندگی آن حضرت برای نوجوانان و جوانان می‌پردازد، تصریح كرد: این اثر كه با عنوان «قمری‌الغریب» توسط رحیم كثیر به زبان عربی ترجمه‌شده است، در چهارفصل با عناوین: «بهشت مدینه»، «هشتمین آسمان»، «سفر به سرزمین غربت» و «سرانجام تنهایی» داستان‌های كوتاه و زیبایی را با موضوعات مختلف از تولد، زندگی تا شهادت حضرت رضا (ع) روایت می‌كند كه نوعی از شاعرانگی هم در بخشی از متن‌های این كتاب دیده می‌شود.
وی ادامه داد: محتوای این كتاب روایتی داستانی و دلنشین از زندگی آفتاب مهربان مدینه و مرو است. قصه‌هایی از اخلاق، آداب همنشینی با مردم، دانش آسمانی، سخنان امیدآفرین و زندگی ساز برای مخاطب نوجوان به بالاست.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر اظهارکرد: كتاب ماه غریب من همراه با كد منحصربه‌فرد شركت در مسابقه با تخفیف ۲۰درصدی پشت جلد به مبلغ ۲۸هزار تومان به فروش می‌رسد، علاقه‌مندان برای شركت در مسابقه می‌توانند بامطالعه كتاب، پاسخ سؤالات را همراه با كد قرعه‌كشی به سامانه پیامكی ۳۰۰۰۳۲۰۹، پیامك كنند و از جوایز این دوره از مسابقات كتابخوانی به‌نشر ازجمله یك جایزه هشت میلیون تومانی برای یك نفر و هشت جایزه یک‌میلیون تومانی برای هشت نفر و ۸۰ جایزه ۱۰۰هزارتومانی بهره‌‌مند شوند.
سعیدی یادآور شد: برای دسترسی آسان علاقه‌مندان به منبع مسابقه كتابخوانی ماه غریب من، كتاب به صورت گسترده در سطح كشور توزیع خواهد شد. افراد می‌توانند علاوه بر مراجعه به فروشگاه‌های كتاب به‌نشر در مشهد و سراسر كشور از طریق سایت www.behnashr.com با ارسال رایگان این كتاب، سؤالات و شیوه‌نامه شركت در مسابقه را تهیه كنند.
یادآور می‌شود پویش‌های مطالعاتی «دعبل و زلفا»، «اوسنه گوهرشاد»، «ریحانه ۱ و ۲ و ۳»، «مهمان امام»، «كرامت»، «در هوای انقلاب» و «كوفته پزی» ۹ پویش مطالعاتی گذشته به نشر بوده است.